Workshops

Johanna geeft praktische en interactieve workshops voor campingeigenaren en eigenaren van parken en accommodaties.

Workshops voor de recreatiebranche

Johanna geeft workshops voor eigenaren in de verblijfsrecreatiebranche. Samen met haar team houdt zij continu de trends in de gaten. De actualiteit combineert zij met academische vakkennis en ervaring met ondernemen en marketing in de verblijfsrecreatie sinds 2014.
Bij een aanvraag voor een workshop zorgt Johanna dat de belangrijkste vraag van de aanvrager én het publiek boven tafel komt.
Samen met haar team zet zij vervolgens een workshop of lezing op maat in elkaar, afgestemd op de behoefte van het publiek.
De duur van een workshop is 2,5 tot 3 uur. Materialen zijn inbegrepen. 

Workshop voor campingeigenaren en de recreatiebranche - Johanna Oosterbaan

Wij gaven workshops voor bijvoorbeeld deze bedrijven & organisaties:

In het Groen
Workshop recreatie Logo_RecreatieVakbeurs_Next-Level-opties-q8e09digr0pe0rjyuwd1g6ie2isglohft8m8cnta80
Graafschap college - Toerisme en recreatie
Kop Top recreatieondernemers weerribben
stratech_leisure_zwart
ZLTO logo_groot FC.JPG
Workshop voor campingeigenaren - logo Stichting Duingoed

Praktische workshop 

Knap gedaan. Praktische algemene workshop, met voorbeelden en vertaald naar de huidige werkelijkheid.

Cor

Campingeigenaar in Frankrijk

"

Super professioneel

Dank voor de verhelderende webinar. Jullie zijn super professioneel en ik ga jullie zeker bij mijn netwerk aanbevelen!

Joris Houtman

DIRECTOR NBSO LYON / NL PAYS-BAS

"

Leuke ideeën opgedaan

Hartstikke bedankt! Het was super interessant en leuke ideeën opgedaan. Ook dankzij de andere deelnemers. Bedankt.

Linda

Campingeigenaar in België

"
Workshop voor recreatieve ondernemers - Carolien beijer

Carolien en Joke

Ondernemers in Bronkhorst / Steenderen


We kijken terug op een geslaagde lunchbijeenkomst voor toeristische ondernemers in Bronkhorst, Baak, Steenderen Olburgen, Rha, Toldijk. Na een warm welkom door Joke inspireerde marketingstrateeg en campingeigenaar Johanna Oosterbaan ons met actuele thema’s die belangrijk zijn om ook in 2023 een goedlopend recreatiebedrijf te kunnen runnen. We gingen dieper in op thema's zoals verstandig inspelen op trends en innovaties, moedig leiderschap & lokaal samenwerken. We hebben ervaringen met elkaar gedeeld en zo leerde we elkaar beter kennen om elkaar te kunnen gaan versterken.  
Deelnemers geven aan dat er behoefte is om vaker dit soort bijeenkomsten te organiseren en dit zal dus een vervolg krijgen.  

Workshop voor campingeigenaren - logo Stichting Duingoed

Janine Kuijpers

Duinboeren (en camping Stamhoeve)


Op 8 maart gaf Johanna bij ons een workshop over social media met resultaat. Ook hebben we veel geleerd over hoe je op goede en minder goede reviews reageert. Wij hebben de workshop allemaal als zeer interessant en deskundig ervaren. Het is ook fijn dat Johanna uit eigen ervaring spreekt. Er zat een prachtig werkboek bij, waar we thuis nog mee verder kunnen. Heel veel bruikbare tips ontvangen, we hebben zin om hier direct mee aan de slag te gaan. We hadden 3 uur gepland maar er was gewoon tijd tekort. We hebben al overlegd wanneer Johanna terug kan komen, want we zijn nog lang niet uitgeleerd.
De gemiddelde evaluatiescore van de deelnemers is een 9,1!

Evaluatie workshop voor campingeigenaren

voorbeelden van workshops in de recreatiebranche

Dit zijn onderwerpen waar je aan kunt denken. Uiteraard is het mogelijk een workshop op maat voor jullie te verzorgen.

Workshop: Social media met resultaat

Deze workshop is voor eigenaren in de verblijfsrecreatie die hun bedrijfssituatie en -filosofie willen aansluiten bij de doelgroep die zij willen ontvangen. In de workshop gaan we onder andere aan de slag met deze vragen: 

1. Hoe specifiek kunnen we de doelgroep maken?
2. Welke boodschap heb jij voor deze doelgroep?
3. Matcht jouw boodschap met de door jouw gewenste doelgroep of is er optimalisatie mogelijk? 
4. Hoe schrijf je teksten met resultaat? Zowel op social media als op je website?

Workshop: Moedig leiderschap

Deze workshop inspireert ondernemers om moedig, krachtig, vol vertrouwen én succesvol hun bedrijf te runnen en te verduurzamen. In de workshop worden de deelnemers (zachtjes) geconfronteerd met hun eigen comfortzone, gemotiveerd om daar af en toe uit te komen en ze gaan actief aan de slag met hun (gedroomde) doel voor de nabije toekomst. De deelnemers ontvangen praktische handvatten om te positioneren en daadwerkelijk (moedige) keuzes te durven maken. Zo kunnen zij zelf met nog meer winst en plezier ondernemen én meer gasten aantrekken.

Workshop: Slim gebruik van reviews

We weten allemaal dat recensies een belangrijke rol spelen binnen het boekingsproces. Maar wist je dat veel ondernemers hier op detail nog veel laten liggen? In deze workshop leggen we de recensies die je bedrijf heeft gekregen én je antwoorden daarop langs de meetlat. Hoe kun je de reviews gebruiken om je bedrijf hoger in Google te positioneren? Wat is jouw beste reactie op een review en welke woorden moet je daarbij absoluut niet gebruiken? Hoe buig je een negatieve reactie om naar positieve promotie voor je bedrijf? We gaan praktisch en interactief aan de slag, dus neem vooral wat praktijkvoorbeelden mee of leer van voorbeelden van anderen.

Workshop: Meer aanvragen en boekingen via je website

In deze praktische sessie verrast Johanna het publiek met de nieuwste inzichten op het gebied van marketing. Tijdens deze workshop gaat het publiek inzien dat het aanpassen van de kleinste details op de website een groot verschil kan maken in het aantal boekingen. De ervaring leert dat alle deelnemers na deze workshop met een grote lijst vol verbeterpunten naar huis gaan. Zij kunnen, samen met hun marketingteam en/of webbouwer direct aan de slag met de tips. 

Johanna is een NOBTRA erkende trainer. De NOBTRA is een beroepsvereniging voor trainers die hebben geïnvesteerd in een gedegen opleiding en die bereid zijn om zich blijvend te ontwikkelen op hun gekozen vakgebied. Trainers van de NOBTRA leveren kwaliteit en mogen daarop worden aangesproken. 

Evaluatie workshop voor campingeigenaren (2)

Over Johanna - Marketingstrateeg én zelf campingeigenaar geweest

Hi,

Ik ben Johanna.

In 2014 kocht ik met mijn gezin een boerderij met een slechtlopende camping. We begonnen zonder enige campingervaring aan dit avontuur. Maar ervaring met het neerzetten van een goed concept en een overtuigende website, dát had ik wel. Zo kwam het dat onze camping binnen één seizoen vol stond met gasten. 

Dit gun ik andere campingeigenaren ook en daarom startte ik mijn bedrijf Campingbeleving. Inmiddels heb ik tientallen campings geholpen met hun strategie, marketing of een overtuigende website. Uit de verhalen van deze campingeigenaren blijkt dat deze aanpassingen zorgde voor 20%, 50% of zelfs 300% meer boekingen en dus meer omzet. Ze genieten volop van de mensen die op hun camping komen. Gasten die terugkomen, maar ook veel gasten die zonder te bellen of verdere vragen te stellen een boeking doen.

Nu geef ik mijn kennis en ervaring graag door aan andere eigenaren in de recreatiebranche. Stuur me gerust even een appje of mailtje om te bespreken wat ik voor jullie kan beteken.

Cursus voor campingeigenaren

Hoe ziet een workshop of lezing eruit?

Altijd op maat, met een flinke dosis humor, interactief en praktisch.

Wel

  • Praktische tips die zorgen voor meer boekingen, een andere tijdsbesteding of meer winst
  • Op basis van de laatste trends en actuele inzichten uit de recreatiebranche
  • Samen aan de slag met de belangrijkste vraag en behoefte van het publiek

Niet

  • Een algemeen verhaal waar je uiteindelijk niets mee kunt
  • Technische uitleg waar je je niet mee bezig wilt houden
  • Saaie kost
  • Een verhaal dat vooral voor webbouwers of marketeers geschikt is
Workshop voor campingeigenaren - Jacqueline Oolthuis docent Graafschap college

Toen ik je presentatie vorig jaar zag voor de lancering van het Achterhoek Toerisme Kennisplein was ik enthousiast door je vrolijke en pragmatische aanpak. Een tijdje later zocht ik een koppeling met de echte praktijk voor mijn studenten die in het kader van online marketing een website bouwen. Ik heb al vaker gehad dat praktijkmensen vergeten dat de studenten over weinig voorkennis beschikken. Daarom besloot ik je uit te nodigen. Voor mijn studenten was je les motivatie verhogend doordat ze nu een idee hadden hoe te beginnen. Een eyeopener was dat de teksten op een site vooral persoonlijk mogen zijn, dat spreekt meer aan dan zakelijk. De koppeling van de lesstof aan de praktijk pakte goed uit. Ik zag bijvoorbeeld dat een aantal studenten reviews hadden geplaatst op hun website. Dat was dit jaar voor het eerst.

Onze samenwerking was prettig en ik beveel je zeker aan mijn collega’s aan.


Jacqueline Oolthuis - Docent Graafschap College
Herbert-en-Jolanda-jacuzzihuisjes-Weidebosch

Johanna gaf een lezing over recreatiemarketing en de inhoud daarvan sprak ons aan. We hadden op zich wel een mooie website, maar het was heel rustig met de boekingen.

Daarom hebben we Johanna ingeschakeld. Ze heeft ons geholpen met de strategie, teksten en de website. De website is nu een week live en er zijn al veel vragen én weer boekingen van nieuwe gasten binnen gekomen!

Je merkt echt dat Johanna kijk heeft op marketing en websites. Als we haar bellen, neemt ze eigenlijk altijd wel op. Ze is dus goed bereikbaar. De website was volgens planning binnen enkele weken helemaal klaar. Kortom, wij zijn tevreden. Een aanrader voor alle recreatiebedrijven die meer gasten willen ontvangen!


Herbert -  Eigenaar Jacuzzihuisje.nl

Johanna gaf een leuke en enthousiaste presentatie op de vakbeurs. Ik als eigenaar heb er heel veel aan gehad. Ze weet veel details over reviews en de reactie die je hierop kunt geven. Veel voorbeelden uit haar eigen praktijk als ex campinghouder. Alleen het microfoongebruik bij vragenstellers kan op sommige momenten nog beter.

Joke - Camping het Wielseveld

Deze workshop sluit precies aan op waar wij mee zitten.
Zeer interessant! 

Deelnemer workshop Brabant

Meer informatie? Stuur een berichtje en wij nemen contact met je op.

>