Leven en werken als campingeigenaar
(2 van 7)

In deze zevendelige serie geven wij een inkijkje in ons leven als campingeigenaar en als ondernemer. Ook geven we je tips en inzichten vanuit onze ervaring als campingeigenaar én achtergrond als marketeer en communicatiewetenschapper.

Ben je aan het twijfelen of je ooit een camping wilt beginnen? 

Of ben je beginnend / gevorderd campingeigenaar? 

Dan is deze serie zeker nuttig (en leuk!) voor je.  

De energie van een campingeigenaar

Onze overtuiging is dat je als campingeigenaar het meest plezier hebt van je camping als je jouw focus bepaalt op basis van waar jij aanleg voor hebt. Waar jouw hart naar uitgaat. Kies ervoor te werken met je unieke talenten, met gasten die bij jou als persoon passen en datgene waarop jij kunt uitblinken, ook op je camping!

Doe dus meer van waar je heel goed in bent of wat je erg leuk vindt om te doen en maak dit zó zichtbaar dat dit potentiële gasten gaat opvallen.

Campinggasten kiezen liever voor een camping die bijvoorbeeld met een apart thema werkt of een aanbod heeft voor specifieke doelgroep, dan een camping die voor iedereen bedoeld is.

Definitie van energie

Energie is de kracht en de brandstof waarmee je jezelf en anderen in beweging brengt om zo de door jou gewenste prestaties te realiseren.

Bekijk energie altijd in relatie tot tot gedrag (of beweging) en de prestaties die je wilt leveren. 

Ook zien gasten natuurlijk graag een campingeigenaar die plezier heeft in zijn werk.

Misschien weerhoudt de financiële onzekerheid die je nu misschien in je bedrijf ervaart of de angst dat er nog minder boekingen komen je wel van dat wat je het liefste wilt.

Dat is een gemiste kans!

Doe dat waar je gelukkig van wordt en waar je energie van krijgt. 

Jouw passie en talent inzetten is een voorwaarde om je gasten de mooiste vakantie te bieden.

De kern van jou (wie je bent en wat je doet), is een essentie die je van jongs af aan heeft aangedreven. Keer terug naar je kern en zoek naar nieuwe manieren om dit tot uiting te brengen. Het doel (doen waar jij gelukkig van wordt) is dan dichterbij dan je denkt.

Mensen die doen waar ze passie en talent voor hebben, bloeien het meeste op in hun bedrijf. Die voelen dit niet als hard werken, maar als een manier om het leven te leven op de wijze die zichzelf en anderen een stukje beter maakt.

Wij dagen je dus uit om te durven kiezen voor je doelgroep, werkzaamheden, een concept.

In ieder geval kiezen voor dat waar jouw hart naar uitgaat.

Weet waar jij invloed op hebt!

Als je iets wilt veranderen, is het belangrijk dat je vooraf bepaalt waarin jij iets kunt veranderen, zodat je je concentreert op datgene waar je invloed op hebt. Het is jammer als je ergens energie in stopt en dat het vervolgens niets oplevert.

Focus je op zaken waar je invloed op hebt, dan houd je energie en plezier in je werk als campingeigenaar (en in je leven)!

Kun jij iets bedenken wat veel energie slurpt en weinig geeft? Is het mogelijk om daarmee te stoppen of het uit te besteden?

Genieten van je succes vult je energie weer aan. Je gaat er beter door functioneren en dat is niet alleen plezierig voor jou, maar ook voor je omgeving.

Ik krijg energie van het feit dat de camping het hele seizoen volstaat met tevreden gasten. Dat hebben we dan toch maar mooi gefixt, denk ik vaak 🙂  

Johanna

Waar krijg jij energie van?

In ons programma ga je met ons de diepte in, waarbij je er voor jezelf achter komt waar jij energie van krijgt als ondernemer. In ons programma vind je alles wat je als beginnende én gevorderde campingeigenaar moet weten om je camping te vullen met tevreden gasten.

over de auteur

Johanna Oosterbaan

Johanna ondersteunt eigenaren van campings, vakantieparken, B&B, hotels en vakantiewoningen bij het ontvangen van meer gasten via het internet. Zij is zelf eigenaar van een kleine, goedlopende camping. Ook is zij spreker, marketingstrateeg, communicatiewetenschapper en grondlegger van de Gouden Website Methode.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Meer lezen? Check deze artikelen

>