Straalt jouw website vertrouwen uit

Verschil tussen goede en overtuigende campingwebsites

Is er verschil tussen een goede campingwebsite en een gouden campingwebsite? 
Een goede campingwebsite is fijn voor de bezoekers van de website. Jouw mogelijke klanten of gasten kunnen jou snel vinden op het internet. 

More...

Ze zien direct de belangrijkste informatie. De informatie op de website is eerlijk en duidelijk. Een goede website is veilig, functioneel en mobielvriendelijk. Zonder spelfouten, te lange zinnen of onduidelijke afbeeldingen.
Er zijn ook overtuigende websites. Een goede campingwebsite met een gouden rand.
Mensen voelen zich respectvol behandeld op een overtuigende website. De website wekt veel vertrouwen op.
Het leidt tot meer bezoekers op je website, meer klantbetrokkenheid en meer klanten.
De bezoekers zien dat jij aandacht hebt voor alle details. En dat jij begrijpt waar zij heen willen.
Het is een afspiegeling van jouw dienst. En het laat zien wat de klant wil lezen.
Deze afbeelding is van een camping, vier weken na lancering van een overtuigende website.

Goede campingwebsite

7 tips: maak van een goede campingwebsite een overtuigende

Enkele tips om van jouw goede campingwebsite een overtuigende website te maken.

  • Geef bezoekers meer originaliteit dan ze verwachten
  • Durf af te wijken van het gros van de campingwebsites, zodat je een onvergetelijke beleving neerzet voor de campinggasten. Houd je daarbij wel aan alle 'ongeschreven' regels
  • Vertel een persoonlijk verhaal over jezelf
  • Wees onderscheidend en duidelijk waarom jouw camping toch echt anders is dan de rest. Laat zien wat dat dan is.
  • Schrijf zo dat je jouw bezoekers helemaal inpakt: zij willen naar jouw camping toe!
  • Je schrijft vanuit de bezoeker. Wat levert het de gasten op om bij jou vakantie te vieren? 
  • Weet wat de bezoekers willen lezen, zodat je ze relevante informatie aan kunt bieden

Wat vinden campinggasten nu eigenlijk zelf?

In een onderzoek dat ik in 2017 hield, vroeg ik campinggasten welke campingwebsite zij overtuigend vinden.
En waarom zij een bepaalde campingwebsite hebben onthouden.
Een greep uit de antwoorden:
- Er staan mooie foto’s op
- De website is fijn om te lezen
- Er staat uitgebreide informatie op
- De website is fijn om te gebruiken - De website verrast
- De website is anders dan anders

Een aantal campinggasten gaf nog een mooie aanvulling:
“Het idee van thuiskomen”
“Wat er in staat dat klopt helemaal. Alles is erg duidelijk”
“ Kijk en ontdek! Het is net als smaak.....over smaak valt niet te twisten.”
“Duidelijke website. Op de camping wordt er nog meer geboden dan op de website”
“Je er thuis voelen, terwijl je er nog helemaal niet bent geweest”

Benieuwd naar het uitgebreide rapport met alle resultaten?
Stuur mij een mailtje (johanna@campingbeleving.nl), dan stuur ik het je toe.

Heb jij een goede campingwebsite? Of een campingwebsite met een ijzersterk online verhaal vol klantbeleving?

Jouw campingwebsite, Onderzoek in de campingbranche

Johanna Oosterbaan

:-)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

  1. Ja dat is wel interessant om er achter te komen wat het verschil is tussen een goede website en een gouden website maakt? En daar geef je in dit artikel al voor een deel antwoord op. Bedankt! Succes met je initiatief !