training voor campingeigenaren
en/of marketingteam
(ook geschikt voor andere bedrijven in de verblijfsrecreatiebranche)

  • Staat jouw camping in het laagseizoen en in het hoogseizoen niet helemaal vol? 
  • Heb je het gevoel dat je gasten misloopt doordat je website en je marketing niet overtuigt? 
  • Baal je ervan dat je keihard werkt, maar dit niet altijd extra boekingen en winst oplevert?

"Hi, ik ben Johanna. Er is één probleem waar ik andere campingeigenaren steeds over hoor. Zij hebben een mooie website, maar er komen te weinig boekingen binnen..."

 Training voor campingeigenaren - Johanna Oosterbaan

Wil jij die velden volkrijgen?

De recreatiebranche beleefde topjaren, mede vanwege het warme weer. Toch zijn er veel campingeigenaren die nog steeds tegen lege plaatsen of zelfs lege velden hebben in het hoogseizoen. 

Vraag jij je af hoe je die lege plekken kunt opvullen? 

  • Denk je dat je gasten mist doordat je website niet de sfeer ademt zoals campinggasten dit ervaren?
  • Verwacht je dat je meer gasten naar je website kunt trekken via social media?
  • Weet je niet of je de doelgroep op de juiste manier aanspreekt?  
  • Vraag je je af hoe je je website beter vindbaar maakt op Google?
  • Twijfel je of je in de juiste dingen investeert? 

Ben jij die campingeigenaar die graag meer boekingen wil krijgen via het internet?

Er zijn veel kansen en mogelijkheden die campings nog niet benutten. Het gebruik van internet is niet meer weg te denken, maar veel bedrijven benutten dit nog onvoldoende. Campings die al op het internet inspelen op de behoefte van de gast hebben een enorme voorsprong. Campings die dit niet doen gaan op den duur achter lopen. 

Campings die zich niet voldoende onderscheiden ontvangen te weinig boekingen. Hierdoor is er te ruimte tekort voor de juiste investeringen.

Van slechtlopende camping...

Daar stonden we dan, op 1 augustus 2014... net van de notaris teruggekomen en nu in bezit van een oude boerderij én een slechtlopende camping. 
Er waren wat vaste standplaatsen bezet, maar er kwamen geen gasten via de website. We moesten veel gaan veranderen, zodat er wél boekingen binnen zouden komen....

... Naar camping vol!

We dachten na over hoe wij onze droom met deze camping wilden invullen. We formuleerden onze ideale doelgroep en pasten onze uitstraling daarop aan.  Daarna maakten we een nieuwe website die qua design en tekst precies was afgestemd op onze nieuwe doelgroep. Ook zorgde ik ervoor dat de website hoger in Google kwam om meer potentiële gasten te bereiken.

Binnen een jaar hadden we al zoveel reserveringen voor het hoogseizoen dat er niemand meer bij kon. En nu, in de jaren erop, staan we óók in het voorseizoen en naseizoen vrijwel vol. Met nieuwe gasten, maar ook gasten die vaker terugkomen. We hebben de nachtprijzen inmiddels met €8,- verhoogd. 

Dit zijn de factoren die het succes van onze camping bepaalden:  

Duidelijke doelgroep

fijn voor jou en de gasten

Een duidelijke en afbakende doelgroep kiezen die past bij de vraag uit de markt. Hierdoor trek je precies de mensen aan die graag op je camping verblijven. 

Goed vindbaar op het internet

vindt en bindt klanten

Door een aantal slimme technieken kwamen we hoog in Google te staan en hebben we nu op piekdagen 400 bezoekers per dag op de website. Ook de juiste berichten op social media dragen daar aan bij.

Laagdrempelig en gastvrij

zorg dat fans terugkomen

Door een resultaatgerichte website en een goed boekingssysteem worden mensen overtuigd om te boeken. Als je kwaliteit levert en gastvrij bent, komen mensen terug en worden ze je ambassadeurs.

Maak je camping aantrekkelijk voor de gasten die bij jou passen

Mijn missie is dat jij als campingeigenaar precies de juiste gasten vindt.
Dat jij je met jouw camping onderscheidt van anderen, op een manier waar jij blij van wordt. Zoals jij niet meer hoeft te concurreren met de camping even verderop, maar dat jij en je concullega je eigen publiek aantrekken. Hierdoor trek je tevreden gasten aan. Zij vertellen hun ervaringen op jouw camping vol vuur gaan doorvertellen aan iedereen die jij graag op jouw camping wilt hebben.

Hoe zou het zijn als jouw camping volgend jaar ook vol staat?

  • Je website en social media is zo ingericht dat je precies de gasten ontvangt die bij jou passen. De gasten komen met de juiste instelling naar je camping toe.
  • Duik op waar je doelgroep is op het internet. Net als ze denken: ik ga er eens voor zitten om een leuke plaats uit te zoeken, kom jij met een mooi aanbod naar ze toe. 
  • Meer vrijheid en meer omzet. Marketing en het inboeken van reserveringen hoeft je geen uren per week te kosten. Veel processen kun je eenmaal opzetten en daarna automatiseren. Zo houd je meer tijd over voor je gasten, jezelf en je gezin of familie. Je weet waar je naar toe wilt en kunt doelgericht investeren in dat wat echt nodig is. Doordat de vraag groter wordt, kun je meer vragen voor een plaats.

In dit programma leer je alles dat je nodig hebt om meer boekingen te ontvangen.

training voor eigenaren in de verblijfsrecreatiebranche

In deze marketingtraining starten we met een strategie voor jouw camping.
Op basis van deze strategie formuleren we samen acties die ervoor zorgen dat je meer gasten ontvangt.
Daarnaast ontvang je: 

  1. 1
    Toegang tot een uitgebreide online training. Oefeningen, templates en een uitgebreide kennisdatabase
  2. 2
    Ik ben jouw sparringpartner. Je kunt me alles vragen wat je nodig hebt om de juiste dingen te doen
  3. 3
    Blauwdruk voor een onweerstaanbare website. Je weet precies wat en waar je op je website neerzet zodat mensen gaan boeken
Online programma
training voor campingeigenaren

Wat zeggen anderen over de samenwerking met Johanna? 

Johanna heeft ons geholpen met onze strategie en de teksten op de website. Dat seizoen zagen we de boekingen verdubbelen. Zelfs de mensen uit het dorp praten erover!

Campingeigenaren

Frank en Sandra

Goedvertoef

Johanna heeft een mooie en creatieve oplossing geworden voor de vele pagina’s en informatie op onze website. Iedereen kan nu de informatie vinden die bij hem past. Wij zijn heel tevreden! 

Familie-midicamping

Fam. van der Burgh

Midicamping

Johanna gaf een lezing over recreatiemarketing en de inhoud daarvan sprak ons aan. Ze heeft ons geholpen met de strategie, teksten en de website en de boekingen stromen nu binnen!

Herbert en Jolanda

Weidebosch

De samenwerking met Johanna begint nu echt zijn vruchten af te werpen. We hebben nog niet eerder gehad dat alle 132 plaatsen bezet waren en dat is nu wel het geval. Inmiddels hebben we in 1 jaar 35% meer boekingen ontvangen!

Campingeigenaren familie Nijhuis Dal van de Mosbeek

Fam. Nijhuis

Dal van de Mosbeek

Johanna heeft in onze eerste ontmoeting het verhaal over mijn ideeën van de nieuwe website feilloos vertaald in beelden en foto’s en in mijn sfeer de teksten op de pagina’s verwoord. En we staan nu vol, laatst zelfs 30 x nee moeten verkopen...

Campingwebsite review

Joke van Dieren

Wiemelinkhof

Wij hebben net onze camping geopend. Johanna heeft ons het vertrouwen gegeven dat we even nodig hadden. Ze heeft superveel ervaring in de recreatie branche, waardoor ze heel veel tips aan ons heeft gegeven. We zijn met veel motivatie aan de slag gegaan.

Fam. Knol

Erve Byvanck

Je kunt elk moment starten met deze training voor campingeigenaren

Je investering voor dit programma is €695,-. Volg je met twee personen van hetzelfde bedrijf deze training? Dan kost dit programma slechts €795,- in totaal. Met z'n tweeën de training volgen heeft een voordeel. Je hebt namelijk iemand om mee te brainstormen en extra handen om al het geleerde uit te werken en toe te passen.

online kennisbank
marketingtraining voor campingeigenaren

100% tevredenheid

Veilige betaling

GOUDEN WEBSITE - LOGO - JOHANNA

over johanna oosterbaan

Voordat ik aan mijn campingavontuur begon, was ik senior communicatieadviseur en projectmanager bij een grote organisatie. Toen ik mijn gezin zes jaar geleden een boerderij met een slechtlopende camping had ik geen enkele campingervaring. Maar ervaring met het neerzetten van een goed plan én een overtuigende website, dát had ik wel. Zo kwam het dat onze camping binnen één seizoen vol stond met gasten.

Dit gun ik andere campingeigenaren ook en daarom ontwikkelde ik deze training. Inmiddels heb ik tientallen campings geholpen met hun strategie, marketing of een overtuigende website. Uit hun verhalen blijkt dat het leidde tot 20%, 50% of zelfs 300% meer boekingen en dus veel meer omzet. Ze genieten volop van de mensen die op hun camping komen. Gasten die terugkomen, maar ook veel gasten die zonder te bellen of verdere vragen te stellen bij ze boeken. 

Beter dan dit?...

Dit is de eerste online marketingtraining voor campingeigenaren in Nederland die zo compleet is.

Niet eerder komen zoveel elementen samen in een uitgebreide training. Misschien denk je dat je overal aan hebt gedacht. Maar voor je gast moet álles kloppen. Eén verkeerde foto, social media bericht of foute reactie op een review kan al zorgen voor veel minder boekingen. Zorg dat je het goed voor elkaar hebt!

Misschien twijfel je nog wat over de investering.

Maar stel je voor dat je volgend jaar door dit programma 50 extra boekingen van een week ontvangt. En je hebt een opbrengst van €100,- voor een boeking. Dan heb je al €5000,- extra verdiend.
Dit valt in het niet bij de kosten van deze training.

Maar kost deze training niet veel te veel tijd? 

Ik weet uit eigen ervaring dat campingeigenaren het druk hebben. Daarom kost deze training niet zoveel tijd, maar kun je wel grote stappen maken. Na een gesprek (naar keuze telefonisch of bij mij op locatie) ontvang je een plan van mij en kun je daarna zelf achter de computer aan de slag om opdrachten uit te werken. Deze opdrachten voorzie ik van feedback.
Je hebt hier ruim de tijd voor en kunt de lesstof doornemen wanneer je wilt.
Via online contact help ik jou om alle stof toe te passen en heb je even een 'stok' achter de deur.

Is dit ook voor mijn groepsaccommodatie of vakantiehuis? 

Deze training is primair voor campings, maar ook bedrijven in de verblijfsrecreatiebranche zijn van harte welkom. Veel campings hebben ook een trekhut, vakantiewoning, pipowagen, groepsaccommodatie of bed&breakfast. Natuurlijk nemen we de marketing van deze accommodaties mee in de training.

dit krijg je wel

  • Oplossingen voor problemen waar jij als campingeigenaar tegenaan loopt 
  • Stuur je uitwerkingen op en ontvang direct feedback
  • Leer overtuigende webteksten en berichten te schrijven voor social media, ontvang ook feedback hierop.
  • Een blauwdruk voor je website waar je websitebouwer direct mee aan de slag kan

dit krijg je niet

  • Een algemeen verhaal waar je uiteindelijk niets mee kunt
  • Technische uitleg waar je je niet mee bezig wilt houden
  • Advies van iemand die ver van de praktijk af staat
  • Het gevoel dat je het alleen moet doen
  • Onduidelijkheid over welke stappen je moet zetten volgend jaar
Online programma
Marketingtraining voor campingeigenaren

extra bonussen

Wij geven bij deze training tijdelijk enkele extra bonussen weg. 

1.

Uitgebreide kennisbank. Antwoord op meer dan 200 vragen zoals: Wat moet ik doen op het gebied van veiligheid? Welk slagboomsysteem werkt het beste? Wat is de gemiddelde prijs voor dagbezoekers? Met welke schoonmaakmiddelen maak je je sanitair het beste schoon?

2.

Rapport met bevindingen van campinggasten. Ik heb meer dan 200 campinggasten gevraagd welke punten zij belangrijk vinden aan een campingwebsite. Wat maakt dat zij wel of niet boeken? Als deelnemer van de training krijg je dit rapport er gratis bij. Doe er je voordeel mee!

3.

Locatiebezoek (op maximaal 200 km van Zelhem) voor slechts €250 extra. Ik kom op bezoek voordat het programma begint. Als ik op jouw camping ben geweest kan ik je nog beter adviseren in het verdere programma en je ook direct tips meegeven. Normaal is de prijs voor een locatiebezoek inclusief rapport €500,-. Maar iedereen die nu mee doet aan de training, ontvangt voor €250,- extra een locatiebezoek. Dit is optioneel.  

Verbaasd over hoe het er bij jou uitziet!

Begin december hadden wij samen met onze webbouwer een hele leuke en leerzame focusdag bij Johanna. We zijn blij met de eenduidigheid die deze dag voor ons allemaal bracht. We hebben nu een praktisch plan en we zijn al hard bezig met de uitvoering. De begeleiding en samenwerking met Johanna was leuk, persoonlijk en betrokken en de verzorging super! We zijn wel verbaasd over hoe zij haar camping altijd vol heeft, omdat het er toch heel anders uitziet dan bij ons. Dat laat alleen maar zien in onze ogen hoe goed Johanna de website heeft aangepakt om de juiste mensen te krijgen! Wij gaan nu gemotiveerd aan de slag. 

Marketingtraining Campingeigenaren Team Groot besselink

Domein Groot Besselink

Goed overdenken en omschrijven van de doelgroep...

Doordat wij zelf nu campingeigenaren zijn van een slechtlopende camping en jou succesverhaal direct duidelijk werd in de “reclame”, zijn we verder gaan kijken op de website wat je allemaal te bieden hebt. Uiteindelijk de keuze gemaakt voor deze training in de trend van:  wie niet waagt wie niet wint. Alle informatie, verhalen, belevingen van anderen kunnen ons helpen de camping uit het slob te halen. Tot nu toe hebben wij het meeste gehad aan het advies rondom het persoonlijk maken van je website en het goed overdenken en omschrijven van je doelgroep. (Geen makkelijke klus maar is te doen).

Ons gesprek vond ik zeer informatief en deskundig. Ik heb er nu al veel aan gehad (in mijn hoofd) nu nog op de website met ondersteuning van de training en tijd moet dit gaan lukken.

Rina Drost, Blauwstadhoeve

100% Tevredenheid

Veilige betaling

Welke modules vind je in deze training voor campingeigenaren?

1. Strategie en plan voor je camping

2. Huisstijl & branding

3. Blauwdruk voor je website

4. Communicatie & gastvrijheid

5. Boekingen en reserveringen

6. Hoger in Google

7. Persoonlijke e-mailmarketing

8. Social media 

9. Uitgebreide kennisbank


P.S.: Als er minimaal 3 bedrijven uit één provincie meedoen, organiseer ik in plaats van 3 afzonderlijke intakegesprekken een livedag en gaan we op zoek naar een locatie in jullie provincie. Vraag dus na in je netwerk als je interesse hebt in deze training.

Inschrijven training

1 persoon

3 maanden feedback, 1 jaar toegang

695

(excl BTW)

  • Intake en persoonlijk marketing- en websiteplan voor jouw bedrijf
  • Online trainingsprogramma van 12 weken
  • Online masterclass met andere eigenaren in de verblijfsrecreatiebranche
  • Besloten community om al je vragen in te stellen 

2 personen

3 maanden feedback, 1 jaar toegang

795

(excl BTW)

  • Intake en persoonlijk marketing- en websiteplan voor jouw bedrijf
  • Online trainingsprogramma van 12 weken
  • Online masterclass met andere eigenaren in de verblijfsrecreatiebranche
  • Besloten community om al je vragen in te stellen 

Hieronder kun je je vragen stellen of je direct inschrijven.

Geef zichtbaarheid en beleving
aan jouw camping zodat jouw gasten
vol vuur gaan doorvertellen!

Copyright 2020 - CampingBeleving

>