Training voor campingeigenaren en
andere recreatie ondernemers

  • Word je steeds afhankelijker van externe partijen om de velden of accommodaties te vullen en ben je het zat om zoveel af te dragen?
  • Heb je het gevoel dat je gasten misloopt doordat je website en je marketing niet overtuigen? 
  • Baal je ervan dat je keihard werkt, maar dit niet altijd extra boekingen en winst oplevert?
Training voor campingeigenaren in vakantiewoning
Camping Trend 4: Altijd verbonden zijn. Wifi op een camping.

Meer boekingen ontvangen?

De recreatiebranche beleeft topjaren en het toerisme groeit nog steeds. Toch zijn er veel campingeigenaren die nog steeds tegen lege plaatsen of velden aankijken in het hoogseizoen.  

  • Ben jij die campingeigenaar en vraag je je af hoe je die lege plekken kunt opvullen?
  • Verwacht je dat je gasten mist doordat je website de sfeer van je camping niet genoeg overbrengt?
  • Weet je niet of je de doelgroep op de juiste manier aanspreekt?  
  • Vraag je je af hoe je website hoger in Google komt en hoe je meer uit social media haalt?
  • Twijfel je of je in de juiste dingen investeert? 

Ben jij die campingeigenaar die graag meer boekingen wil krijgen via je eigen website?

Het gebruik van een website bij het boeken van een vakantie is niet meer weg te denken, maar veel campingeigenaren benutten de kansen en mogelijkheden van het internet nog onvoldoende. Campingeigenaren die al op het internet inspelen op de wensen, twijfels en bezwaren van hun potentiële gasten hebben een voorsprong. Zij die dit niet doen gaan op den duur achter lopen. 

Campings die zich niet voldoende onderscheiden ontvangen te weinig boekingen. Hierdoor is er ruimte tekort voor de juiste en nieuwe investeringen.

Het verhaal van Kelly (Frankrijk) en Johanna (Nederland)

Via de Facebookpagina voor campingeigenaren, die Johanna 6 jaar geleden oprichtte toen zij zelf een camping begon, kwamen Kelly en Johanna met elkaar in contact. Allebei zijn zij marketeer in de toerismebranche én campingeigenaar. Beiden zijn gestart met een camping zonder gasten en hadden binnen de kortste keren, door hun marketingervaring, hun eigen camping vol. Beiden werken naast hun camping als strateeg , onderzoeker en marketeer in de toerismebranche. De vele raakvlakken, kennis van verschillende markten en aanvullende expertises zien zij als een kans om samen te werken en te ontwikkelen. 

Enkele succesfactoren voor een volle camping

1. Duidelijke doelgroep

fijn voor jou en de gasten

We kozen een duidelijke en afbakende doelgroep die paste bij de vraag uit de markt. Hierdoor trokken we precies de mensen aan die graag op onze camping verblijven. 

2. Goed vindbaar op het internet

vindt en bindt klanten

Door een aantal slimme technieken kwamen we hoog in Google te staan en hebben we door het zoekverkeer veel meer vraag dan aanbod. Ook een goede content strategie op social media draagt daar aan bij.

3. Laagdrempelig en gastvrij

zorg dat fans terugkomen

Door een resultaatgerichte website en een goed boekingssysteem worden mensen overtuigd om te boeken. Als je kwaliteit levert en gastvrij bent, komen mensen terug en worden ze je ambassadeurs.

Maak je camping aantrekkelijk voor de gasten die bij jou passen

Onze missie is dat jij als campingeigenaar precies de juiste gasten vindt.
Dat jij je met jouw camping onderscheidt van anderen, op een manier waar jij blij van wordt.

Zodat jij niet meer hoeft te concurreren met de camping even verderop, maar dat jij en je concullega je eigen publiek aantrekken. 

Je tevreden gasten vertellen hun ervaringen op jouw camping vervolgens vol vuur door aan iedereen die jij graag op je camping wilt hebben.

Hoe zou het zijn als jouw camping volgend jaar ook vol staat?

  • Je website en social media is zo ingericht dat je precies de gasten ontvangt die bij jou passen. De gasten komen met de juiste instelling naar je camping toe.
  • Duik op waar je doelgroep is op het internet. Net als ze denken: ik ga er eens voor zitten om een leuke plaats uit te zoeken, kom jij met een mooi aanbod naar ze toe. 
  • Meer vrijheid en meer omzet. Marketing en het inboeken van reserveringen hoeft je geen uren per week te kosten. Veel processen kun je eenmalig opzetten en daarna automatiseren. Zo houd je meer tijd over voor je gasten, jezelf en je gezin of familie. Je weet waar je naar toe wilt en kunt doelgericht investeren in dat wat echt nodig is. Doordat de vraag groter wordt, kun je meer vragen voor een plaats.

Training voor campingeigenaren en andere ondernemers in de recreatiebranche

In deze marketingtraining starten we met een strategie voor jouw camping.
Op basis van deze strategie formuleren we samen acties die ervoor zorgen dat je meer gasten ontvangt. Daarnaast ontvang je: 

  1. 1
    Toegang tot een uitgebreide online training met 10 modules en een uitgebreide kennisdatabase
  2. 2
    Strategisch advies. Na een intake schrijven we met jou een plan voor het aanscherpen van je businessmodel en je marketing
  3. 3
    Overtuigende en onweerstaanbare website. Na de training weet je precies wat en waar je op je website neerzet zodat mensen gaan boeken
Online programma
training voor campingeigenaren

Start 1 november met onze training voor campingeigenaren

Je investering voor deze training is €900,-. Je kunt dan tot 2 personen deelnemen. Met z'n tweeën de training volgen heeft een voordeel. Je hebt namelijk iemand om mee te brainstormen en extra handen om al het geleerde uit te werken en toe te passen.

Heb je een camping of park met meer dan 150 plaatsen of accommodaties? Dan is je investering €1.500,-. Je kunt dan met maximaal 4 personen deelnemen.

online kennisbank
marketingtraining voor campingeigenaren
GOUDEN WEBSITE - LOGO - JOHANNA

over johanna oosterbaan

Voordat ik aan mijn campingavontuur begon, was ik senior communicatieadviseur en projectmanager bij een grote organisatie. Toen ik mijn gezin zes jaar geleden een boerderij met een slechtlopende camping had ik geen enkele campingervaring. Maar ervaring met het neerzetten van een goed plan én een overtuigende website, dát had ik wel. Zo kwam het dat onze camping binnen één seizoen vol stond met gasten.
Dit gun ik andere campingeigenaren ook en daarom ontwikkelde ik deze training. Inmiddels heb ik tientallen campings geholpen met hun strategie, marketing of een overtuigende website. Uit hun verhalen blijkt dat het leidde tot 20%, 50% of zelfs 300% meer boekingen en dus veel meer omzet. Ze genieten volop van de mensen die op hun camping komen. Gasten die terugkomen, maar ook veel gasten die zonder te bellen of verdere vragen te stellen bij ze boeken. 

over kelly de best

Van kleins af aan ben ik een rasechte kampeerder. Slechts een paar maanden oud namen mijn ouders me mee naar de camping. In 2009 verhuisde ik naar het Franse platteland. Ik studeerde af in de communicatie en marketing en werkte o.a. als communicatiemedewerker voor een museum. Nu ben ik eigenaar van een camping met Bed & Breakfast, werk ik op een groot adviesbureau voor toerisme en begeleid ik projecten in heel Frankrijk. Ook sta ik op freelance basis Nederlandse campingeigenaren bij. Ik heb veel kennis van het opzetten en runnen van toeristische bedrijven in breedste zin van het woord, maar ook de marketingkant is mij zeker niet onbekend.

Wat zeggen anderen over onze samenwerking?

Johanna heeft ons geholpen met onze strategie en de teksten op de website. Dat seizoen zagen we de boekingen verdubbelen. Zelfs de mensen uit het dorp praten erover!

3 x zoveel boekingen - Frank en Sandra

Frank en Sandra

Goedvertoef

Johanna heeft een mooie en creatieve oplossing geworden voor de vele pagina’s en informatie op onze website. Iedereen kan nu de informatie vinden die bij hem past. Wij zijn heel tevreden! 

Fam. van der Burgh

Midicamping

Johanna gaf een lezing over recreatiemarketing en de inhoud daarvan sprak ons aan. Ze heeft ons geholpen met de strategie, teksten en de website en de boekingen stromen nu binnen!

Herbert-en-Jolanda-jacuzzihuisjes-Weidebosch

Herbert en Jolanda

Jacuzzihuisje.nl

De samenwerking met Johanna begint nu echt zijn vruchten af te werpen. We hebben nog niet eerder gehad dat alle 132 plaatsen bezet waren en dat is nu wel het geval. Inmiddels hebben we in 1 jaar 35% meer boekingen ontvangen!

Fam. Nijhuis

Dal van de Mosbeek

Johanna heeft in onze eerste ontmoeting het verhaal over mijn ideeën van de nieuwe website feilloos vertaald in beelden en foto’s en in mijn sfeer de teksten op de pagina’s verwoord. En we staan nu vol, laatst zelfs 30 x nee moeten verkopen...

Joke van Dieren

Wiemelinkhof

Wij hebben net onze camping geopend. Johanna heeft ons het vertrouwen gegeven dat we even nodig hadden. Ze heeft superveel ervaring in de recreatie branche, waardoor ze heel veel tips aan ons heeft gegeven.

We zijn met veel motivatie aan de slag gegaan.

Fam. Knol

Erve Byvanck

Complete training voor campingeigenaren

Dit is de eerste online marketingtraining voor Nederlands sprekende eigenaren die zo compleet is. De training is niet alleen voor eigenaren in Nederland en Frankrijk, maar ook andere landen in Europa. 

Niet eerder komen zoveel elementen samen in een uitgebreide training. Misschien denk je dat je overal aan hebt gedacht. Maar voor je gast moet álles kloppen. Eén verkeerde foto, social media bericht of foute reactie op een review kan al zorgen voor veel minder boekingen. Zorg dat je het goed voor elkaar hebt!

Misschien twijfel je nog wat over de investering.

Maar stel je voor dat je volgend jaar door dit programma 50 extra boekingen van een week ontvangt. En je hebt een opbrengst van €100,- voor een boeking. Dan heb je al €5000,- extra verdiend.
Dit valt in het niet bij de kosten van deze training.

Maar kost deze training niet veel te veel tijd? 

Wij weten uit eigen ervaring dat campingeigenaren het druk hebben. Daarom kost deze training niet zoveel tijd, maar kun je wel grote stappen maken.

Na een online intake ontvang je een plan en kun je daarna zelf achter de computer aan de slag om opdrachten uit te werken. Deze opdrachten voorzien wij van feedback.
Je hebt hier ruim de tijd voor en kunt de lesstof doornemen wanneer je wilt.
Via online contact helpen we je om alle stof toe te passen en heb je even een 'stok' achter de deur.

Is dit ook voor mijn groepsaccommodatie of vakantiehuis? 

Deze training is primair voor campings, maar ook bedrijven in de verblijfsrecreatiebranche zijn van harte welkom. Veel campings hebben ook een trekhut, vakantiewoning, pipowagen, groepsaccommodatie of bed&breakfast. Natuurlijk nemen we de marketing van deze accommodaties mee in de training.

dit is inbegrepen

  • Oplossingen voor problemen waar jij als campingeigenaar tegenaan loopt 
  • Stuur je uitwerkingen op en ontvang direct feedback
  • Leer overtuigende webteksten en berichten te schrijven voor social media, ontvang ook feedback hierop.
  • Een blauwdruk voor je website waar je websitebouwer direct mee aan de slag kan

dit is niet inbegrepen

  • Een algemeen verhaal waar je uiteindelijk niets mee kunt
  • Technische uitleg waar je je niet mee bezig wilt houden
  • Advies van iemand die ver van de praktijk af staat
  • Het gevoel dat je het alleen moet doen
  • Onduidelijkheid over welke stappen je moet zetten volgend jaar
Online programma
Marketingtraining voor campingeigenaren

extra bonussen

Wij geven bij deze training tijdelijk enkele extra bonussen weg. 

1.

Online masterclass over onafhankelijk worden van online travel agencies. Dit is een punt dat steeds belangrijker wordt de komende jaren. Het kost eigenaren bakken met geld. Onafhankelijk zijn en baas van je eigen bedrijf is een heel groot speerpunt vandaag de dag, zeker voor de grotere campings. Steeds meer van deze agencies, zoals booking.com, willen een graantje meepikken van jouw werk en vragen gemiddeld 15 à 20% van de nachtprijs bij een reservering. Bovendien zijn dat hun gasten (je hebt geen gegevens), heb je geen controle over de reserveringen en ze kopen jouw naam in Adwords waardoor je steeds moeilijker hoog in Google komt. Daarbij gaan ze hier mee door wanneer je stopt en/of geen beschikbaarheid geeft. Zo leiden ze jouw klanten naar de concurrent. In deze bonus masterclass veel tips over hoe je dit zoveel mogelijk kunt vermijden.  

2.

Rapport met de mening van campinggasten. We vroegen 200 campinggasten welke punten zij belangrijk vinden aan een campingwebsite. Wat maakt dat zij wel of niet boeken? Als deelnemer van de training krijg je dit rapport er gratis bij. Doe er je voordeel mee!

3.

Audit op locatie (op maximaal 200 km van Zelhem of Saint Germain) voor slechts €500 extra. Je ontvangt een audit op locatie voordat het programma begint. Als wij bij jouw bedrijf zijn geweest kunnen wij je nog beter adviseren in deze training. Normaal is de prijs voor een locatiebezoek inclusief rapport €750,-. Maar iedereen die nu deelneemt aan de training, ontvangt voor €500,- extra deze audit inclusief rapport. Dit is dus optioneel.  

Verbaasd over hoe het er bij jou uitziet!

Begin december hadden wij samen met onze webbouwer een hele leuke en leerzame focusdag bij Johanna. We zijn blij met de eenduidigheid die deze dag voor ons allemaal bracht. We hebben nu een praktisch plan en we zijn al hard bezig met de uitvoering. De begeleiding en samenwerking met Johanna was leuk, persoonlijk en betrokken en de verzorging super! We zijn wel verbaasd over hoe zij haar camping altijd vol heeft, omdat het er toch heel anders uitziet dan bij ons. Dat laat alleen maar zien in onze ogen hoe goed Johanna de website heeft aangepakt om de juiste mensen te krijgen! Wij gaan nu gemotiveerd aan de slag. 

Domein Groot Besselink

Goed overdenken en omschrijven van de doelgroep...

Doordat wij zelf nu campingeigenaren zijn van een slechtlopende camping en jouw succesverhaal direct duidelijk werd, zijn we verder gaan kijken op de website wat je allemaal te bieden hebt. Uiteindelijk de keuze gemaakt voor deze training in de trend van:  wie niet waagt wie niet wint. Alle informatie, verhalen, belevingen van anderen kunnen ons helpen de camping uit het slob te halen. Tot nu toe hebben wij het meeste gehad aan het advies rondom het persoonlijk maken van je website en het goed overdenken en omschrijven van je doelgroep. 

Ons gesprek vond ik zeer informatief en deskundig. Ik heb er nu al veel aan gehad (in mijn hoofd) nu nog op de website met ondersteuning van de training en tijd moet dit gaan lukken.

Rina Drost, Blauwstadhoeve

Inhoud modules training voor campingeigenaren

1. Strategie en plan voor je camping

2. Businessmodel en investeren

3. Huisstijl & branding

4. Blauwdruk overtuigende website

5. Communicatie & gastvrijheid

6. Boekingen en reserveringen

7. Google

8. Persoonlijke e-mailmarketing

9. Social media 

10. Uitgebreide kennisbank


Inschrijven training

Max 2 personen

Geschikt voor bedrijven met minder dan 150 plaatsen,  6 maanden toegang tot de training

900

(excl BTW)

  • Intake en persoonlijk marketing- en websiteplan voor jouw bedrijf
  • Online trainingsprogramma van 6 maanden
  • 1 x per maand een persoonlijk feedbackmoment per mail of telefonisch
  • 6 Online masterclasses met andere eigenaren in de verblijfsrecreatiebranche
  • Besloten community om al je vragen in te stellen 

Max 4 personen

Geschikt voor bedrijven met meer dan 150 plaatsen, 6 maanden toegang tot de training

1500

(excl BTW)

  • Intake en persoonlijk marketing- en websiteplan voor jouw bedrijf
  • Online trainingsprogramma van 6 maanden
  • 1 x per maand een persoonlijk feedbackmoment per mail of telefonisch
  • 6 Online masterclasses met andere eigenaren in de verblijfsrecreatiebranche
  • Besloten community om al je vragen in te stellen 

Contact

Heb je nog vragen? Neem gerust contact op.

Geef zichtbaarheid en beleving aan jouw camping zodat jouw gasten
vol vuur gaan doorvertellen!

>