training voor campingeigenaren

In 12 weken tijd naar het gewenste resultaat

  • angle-right
    Staat jouw camping in het laagseizoen en in het hoogseizoen niet helemaal vol? 
  • angle-right
    Heb je het gevoel dat je gasten misloopt doordat je website en je marketing niet overtuigt? 
  • angle-right
    Baal je ervan dat je keihard werkt, maar dit niet altijd extra boekingen en winst oplevert?

"Hi, ik ben Johanna. Er is één probleem waar ik andere campingeigenaren steeds over hoor. Zij hebben een mooie website, maar er komen te weinig boekingen binnen...  

 Training voor campingeigenaren - Johanna Oosterbaan

Word jij blij van gasten ontvangen, maar lukt het niet om die velden vol te krijgen?

Helaas hoor ik het vaak. Campingeigenaren die worstelen met het aantrekken van gasten. De recreatiebranche beleefde topjaren, mede vanwege het warme weer. Toch zijn er veel campingeigenaren die nog steeds tegen lege plaatsen of zelfs lege velden op hun camping aankijken in het hoogseizoen. 


Vraag jij je net als die andere campingeigenaren ook wel eens af hoe je die lege plekken kunt opvullen?

Denk je dat je gasten mist doordat je website niet de sfeer ademt zoals campinggasten dit ervaren?

Verwacht je dat je meer gasten naar je website kunt trekken via Facebook of Instagram?

Weet je niet of je de doelgroep op de juiste manier aanspreekt?  

Vraag je je af hoe je je website beter vindbaar maakt op Google?

En twijfel je of je in de juiste dingen investeert? 


Ben jij die campingeigenaar die graag meer boekingen wil krijgen via het internet?

Er zijn veel kansen en mogelijkheden die campings nog niet benutten. Het gebruik van internet is niet meer weg te denken, maar veel bedrijven benutten dit nog onvoldoende. Campings die al op het internet inspelen op de behoefte van de gast hebben een enorme voorsprong. Campings die dit niet doen zullen achter gaan lopen. 

Campings die zich niet voldoende onderscheiden, die niet zichtbaar zijn op het internet, die niet de juiste strategie hanteren, ontvangen te weinig boekingen. Hierdoor kan er ook niet meer geïnvesteerd worden in de goede dingen.  

Ik weet hoe het voelt als er te weinig boekingen binnen komen... 

Daar stonden we dan, op 1 augustus 2014... net van de notaris teruggekomen en nu in bezit van een oude boerderij én een slechtlopende camping. 
Er waren wat vaste standplaatsen bezet, maar er kwamen geen gasten via de website. We moesten veel gaan veranderen, zodat er wél boekingen binnen zouden stromen....


zo pakten we het aan...

We dachten na over hoe wij onze droom met deze camping wilden invullen. We formuleerden onze ideale doelgroep en pasten onze uitstraling daarop aan.  Daarna maakte ik een nieuwe website die qua design en tekst precies was afgestemd op onze nieuwe doelgroep. Ook zorgde ik ervoor dat de website hoger in Google kwam om meer potentiële gasten te bereiken.


Binnen een jaar hadden we al zoveel reserveringen voor het hoogseizoen dat er niemand meer bij kon. En nu, in de jaren erop, staan we óók in het voorseizoen en naseizoen vrijwel vol. Met nieuwe gasten, maar ook gasten die vaker terugkomen. We hebben de nachtprijzen inmiddels met €8,- verhoogd. 


Dit zijn de factoren die het succes van onze camping bepaalden:  

Duidelijke doelgroep

fijn voor jou en de gasten

Een duidelijke en afbakende doelgroep kiezen die past bij de vraag uit de markt. Hierdoor trek je precies de mensen aan die graag op je camping verblijven. 

Goed vindbaar op het internet

vindt en bindt klanten

Door een aantal slimme technieken kwamen we hoog in Google te staan en hebben we nu op piekdagen 400 bezoekers per dag op de website. Ook de juiste berichten op social media dragen daar aan bij.

Laagdrempelig en gastvrij

zorg dat fans terugkomen

Door een resultaatgerichte website en een goed boekingssysteem worden mensen overtuigd om te boeken. Als je kwaliteit levert en gastvrij bent, komen mensen terug en gaan ze doorvertellen.

Nadat ik zag hoeveel winst er te behalen is met een goede strategie, marketing en website, besloot ik dat ik ook andere campingeigenaren wilde helpen.

maak je camping aantrekkelijk voor de gasten die bij jou passen

Mijn missie is dat jij als campingeigenaar precies de juiste gasten vindt.

Dat jij je met jouw camping onderscheidt van anderen, op een manier waar jij blij van wordt. Zoals jij niet meer hoeft te concurreren met de camping even verderop, maar dat jij en je concullega je eigen publiek aantrekken. ​Hierdoor trek je gasten aan die je een topbeleving aanbiedt.
Zodat zij hun ervaringen op jouw camping vol vuur gaan doorvertellen aan iedereen die jij graag op jouw camping wilt hebben.


Hoe zou het zijn als jouw camping volgend jaar ook vol staat?

  • angle-right
    Je website en social media is zo ingericht dat je precies de gasten ontvangt die bij jou passen. De gasten komen met de juiste instelling naar je camping toe.
  • angle-right
    Duik op waar je doelgroep is op het internet. Net als ze denken: ik ga er eens voor zitten om een leuke plaats uit te zoeken, kom jij met een mooi aanbod naar ze toe. 
  • angle-right
    Meer vrijheid en meer omzet. Marketing en het inboeken van reserveringen hoeft je geen uren per week te kosten. Veel processen kun je eenmaal opzetten en daarna automatiseren. Zo houd je meer tijd over voor je gasten, jezelf en je gezin of familie. Je weet waar je naar toe wilt en kunt doelgericht investeren in dat wat echt nodig is. Doordat de vraag groter wordt, kun je meer vragen voor een plaats.

In dit programma krijg je alles dat je nodig hebt om meer boekingen te ontvangen.

training voor campingeigenaren

In deze marketingtraining starten we met een strategie voor jouw camping. Samen met een groep gelijkgestemden ga je een dag aan de slag om een plan te maken voor je camping. Na deze dag weet jij hoe jij jouw camping kan onderscheiden van andere campings en welke gasten daarbij horen. Ook leer je hoe je deze gasten kunt vinden en hoe je er voor kunt zorgen dat ze gaan boeken bij jouw camping. Daarnaast ontvang je: 

  1. 1
    Toegang tot een uitgebreid online programma. Oefeningen, templates en een uitgebreide kennisdatabase
  2. 2
    Ik ben jouw sparringpartner. Je kunt me alles vragen wat je nodig hebt om de juiste dingen te doen
  3. 3
    Blauwdruk voor een onweerstaanbare camping website. Je weet precies wat en waar je op je website neerzet zodat mensen gaan boeken
Online programma
training voor campingeigenaren

wat zeggen anderen over de samenwerking met johanna?

quote-left

Johanna heeft ons geholpen met onze strategie en de teksten op de website. Dat seizoen zagen we de boekingen verdubbelen. Zelfs de mensen uit het dorp praten erover!

quote-right
Campingeigenaren

Frank en Sandra

Goedvertoef

quote-left

Johanna heeft een mooie en creatieve oplossing geworden voor de vele pagina’s en informatie op onze website. Iedereen kan nu de informatie vinden die bij hem past. Wij zijn heel tevreden! 

quote-right
Familie-midicamping

Fam. van der Burgh

Midicamping

quote-left

Johanna gaf een lezing over recreatiemarketing en de inhoud daarvan sprak ons aan. Ze heeft ons geholpen met de strategie, teksten en de website en de boekingen stromen nu binnen!

quote-right

Herbert en Jolanda

Weidebosch

quote-left

De samenwerking met Johanna begint nu echt zijn vruchten af te werpen. We hebben nog niet eerder gehad dat alle 132 plaatsen bezet waren en dat is nu wel het geval. We zien veel nieuwe mensen, die vertellen dat zij ons hebben gevonden via Google.

quote-right
Campingeigenaren familie Nijhuis Dal van de Mosbeek

Fam. Nijhuis

Dal van de Mosbeek

quote-left

Johanna heeft in onze eerste ontmoeting het verhaal over mijn ideeën van de nieuwe website feilloos vertaald in beelden en foto’s en in mijn sfeer de teksten op de pagina’s verwoord. En we staan nu vol, laatst zelfs 30 x nee moeten verkopen...

quote-right
Campingwebsite review

Joke van Dieren

Wiemelinkhof

quote-left

Wij hebben net onze camping geopend. Johanna heeft ons het vertrouwen gegeven dat we even nodig hadden. Ze heeft superveel ervaring in de recreatie branche, waardoor ze heel veel tips aan ons heeft gegeven. We zijn met veel motivatie aan de slag gegaan.

quote-right

Fam. Knol

Erve Byvanck

De volgende training voor campingeigenaren start op 30 november 2019

Er zijn maximaal 10 plaatsen voor deze groep. Er is al een aantal inschrijvingen, dus wees er snel bij. 

Je investering voor dit programma is €595,-(inclusief korting voor Profyte leden). Kom je met twee personen van dezelfde camping? Dan kost dit programma slechts €695,- in totaal. Met z'n tweeën komen heeft een voordeel. Je hebt namelijk iemand om mee te brainstormen en extra handen om al het geleerde uit te werken en toe te passen.

online kennisbank
marketingtraining voor campingeigenaren

100% tevredenheid

gegarandeerd

Veilige betaling

logo profyte

Als topleverancier aangesloten bij Profyte

Johanna Oosterbaan

Ontwikkelaar van deze marketingtraining 

over johanna oosterbaan

Voordat ik aan mijn campingavontuur begon, was ik senior communicatieadviseur en projectmanager bij een grote organisatie. Toen ik mijn gezin vijf jaar geleden een boerderij met een slechtlopende camping had ik geen enkele campingervaring. Maar ervaring met het neerzetten van een goed plan én een overtuigende website, dát had ik wel. Zo kwam het dat onze camping binnen één seizoen vol stond met gasten. Dit gun ik andere campingeigenaren ook en daarom ontwikkelde ik deze training.
Inmiddels heb ik tientallen campings geholpen met hun strategie, marketing of een overtuigende website.

Uit hun verhalen blijkt dat het leidde tot 20%, 50% of zelfs 300 % meer boekingen en dus veel meer omzet. Ze genieten volop van de mensen die op hun camping komen. Gasten die terugkomen, maar ook veel gasten die zonder te bellen of verdere vragen te stellen een boeking maken. 


Beter dan dit kun je niet krijgen...

Dit is de eerste online marketingtraining voor campingeigenaren in Nederland die zo compleet is. Niet eerder komen zoveel elementen samen in een uitgebreide training. Misschien denk je dat je overal aan hebt gedacht. Maar voor je gast moet álles kloppen. Eén verkeerde foto, social media bericht of foute reactie op een review kan al zorgen voor veel minder boekingen. Zorg dat je het goed voor elkaar hebt!


Misschien vind je de investering toch wat aan de dure kant.

Maar stel je voor dat je volgend jaar door dit programma 50 extra boekingen van een week ontvangt. En je hebt een opbrengst van €100,- voor een boeking. Dan heb je al €5000,- extra verdiend. Dit valt in het niet bij deze investering.

Maar kost deze training niet veel te veel tijd? 

In de winter blazen veel campingeigenaren even uit en is rust heel welkom. Daarom wordt deze training in het laagseizoen gegeven én leer je in zo weinig mogelijk tijd zoveel mogelijk bereiken. Ik weet uit eigen ervaring dat je dan even wilt bijkomen. Daarom kost het je niet zoveel tijd. Je hoeft maar één keer een dag te reizen. Daarna kun je achter de computer aan de slag om opdrachten uit te werken die ik van feedback voorzie. Je hebt hier ruim de tijd voor en kunt de lesstof doornemen wanneer je wilt. 
Via online contact help ik jou om alle stof toe te passen en heb je even een 'stok' achter de deur.

Is dit ook voor mijn groepsaccommodatie of vakantiehuis? 

Dit totaalprogramma is voor campings bedoeld. En dan gaat het niet alleen over kampeerplaatsen. Veel campings hebben ook een trekhut, vakantiewoning, pipowagen, groepsaccommodatie of bed&breakfast. Natuurlijk nemen we deze accommodaties mee in het hele verhaal. 

dit krijg je wel

  • angle-right
    Oplossingen voor problemen waar jij als campingeigenaar tegenaan loopt 
  • angle-right
    Stuur je uitwerkingen op en ontvang direct feedback
  • angle-right
    Samen herschrijven we je webteksten en berichten voor social media
  • angle-right
    Een blauwdruk voor je website waar je websitebouwer direct mee aan de slag kan
  • angle-right
    Tijdens de livedag op de mooie locatie (goedlopende camping in Zelhem) word je in de watten gelegd

dit krijg je niet

  • Een algemeen verhaal waar je uiteindelijk niets mee kunt
  • Technische uitleg waar je je niet mee bezig wilt houden
  • Advies van iemand die ver van de praktijk af staat
  • Het gevoel dat je het alleen moet doen
  • Onduidelijkheid over welke stappen je moet zetten volgend jaar
Online programma
Marketingtraining voor campingeigenaren

extra bonussen voor de mensen die zich vóór 1 november inschrijven

Omdat ik dit programma in 2019 voor het eerst in een groep aanbied, geef ik tijdelijk enkele extra bonussen weg. 

1.

Uitgebreide kennisbank voor campingeigenaren. Antwoord op meer dan 200 vragen zoals: Is een robotmaaier geschikt? Welk slagboomsysteem werkt het beste? Wat is de gemiddelde prijs voor dagbezoekers? Met welke schoonmaakmiddelen maak je je sanitair het beste schoon? 

2.

Rapport met bevindingen van campinggasten. Ik heb meer dan 200 campinggasten gevraagd wat zij fijn vinden aan een campingwebsite. Wat maakt dat zij wel of niet boeken. Als deelnemer van de training krijg je dit rapport er gratis bij. Doe er je voordeel mee!

3.

Locatiebezoek (op maximaal 200 km van Zelhem) voor slechts €150 extra. Ik kom op bezoek voordat het programma begint. Als ik op jouw camping ben geweest kan ik je nog beter adviseren in het verdere programma en je ook direct tips meegeven. Normaal is de prijs voor een locatiebezoek inclusief rapport €500,-. Maar iedereen die nu mee doet aan de training, ontvangt voor €150,- extra een locatiebezoek. Dit is optioneel.  

100% Tevredenheid gegarandeerd

Veilige betaling

logo profyte

100% niet tevreden - geld terug

Na de tweede module evalueren we hoe het gaat.  Is het niet naar je wens? Had je er wat anders van verwacht? En besluit je om die reden te stoppen? Je ontvangt dan altijd je geld terug.

Johanna Oosterbaan

Welke modules vind je in deze training voor campingeigenaren?

1. Strategie en plan voor je camping

2. Huisstijl & branding

3. Blauwdruk voor je website

4. Communicatie & gastvrijheid

5. Boekingen en reserveringen

6. Hoger in Google

7. Persoonlijke e-mailmarketing

8. Social media 

9. Uitgebreide kennisbank


P.S.: Als er minimaal 3 campings uit één provincie meedoen, organiseer ik meerdere livedagen in november en gaan we op zoek naar een locatie in jullie provincie. Vraag dus na in je netwerk wie er ook geinteresseerd is in meer boekingen.

inschrijven training voor campingeigenaren

1 persoon

Start: 16 november 2019

695

(excl BTW)

Leden van Profyte ontvangen nog €50,- korting.

Vul bij kortingscode 'Profyte' in. 

  • Online trainingsprogramma van 12 weken
  • Livedag op 30 november in Zelhem met andere campingeigenaren, op een goedlopende camping
  • Werkboek boordevol tips en oefeningen
  • Besloten community om al je vragen in te stellen 
  • Optioneel: ik bezoek jouw camping voordat het programma start (nu van €500 voor €150).

2 personen

Start: 16 november 2019

795

(excl BTW)

Leden van Profyte ontvangen nog €50,- korting.

Vul bij kortingscode 'Profyte' in. 

  • Online trainingsprogramma van 12 weken
  • Livedag op 30 november in Zelhem met andere campingeigenaren, op een goedlopende camping
  • Werkboek boordevol tips en oefeningen
  • Besloten community om al je vragen in te stellen 
  • Optioneel: ik bezoek jullie camping voordat het programma start (nu van €500 voor €150).

Hieronder kun je je vragen stellen of je direct inschrijven.

Geef zichtbaarheid en beleving
aan jouw camping zodat jouw gasten
vol vuur gaan doorvertellen!

Copyright 2019 - CampingBeleving

>