Terugblik Recreatie Next Level

Op 24 en 25 januari 2024 gaf ik de workshop ‘Slim gebruik maken van reviews’ op het event Recreatie Next Level in Gorinchem. 

In dit artikel een korte terugblik én ik deel wat over het verloop en de inhoud van de twee drukbezochte workshops. 

Terugblik Recreatie Next Level

Bekijk de hele aftermovie hier!

Als spreker én als geïnteresseerde bezoeker ontbrak het mij aan niets. Ik genoot van alle betrokken en enthousiaste deelnemers tijdens mijn workshops. En natuurlijk ook van de andere kennissessies waar ik bij was en de leuke contacten met de deelnemers en exposanten. Sommige exposanten ken ik al tien jaar, vanuit de beginjaren als campingeigenaar. En ik heb er ook een heleboel nieuwe contacten bijgekregen.

Wat mij betreft was het event dus voor herhaling vatbaar!

RecreatieNextLevel-JoniIsraeli-169-ER5_1289 terugblik
Goof Lukken - Recreatie Next Level

Interessante lezing van Goof Lukken over trends binnen onze branche

Inhoud workshop recreatie Next Level 

We weten allemaal dat recensies een belangrijke rol spelen binnen het boekingsproces. Maar wist je dat veel ondernemers op detail nog veel laten liggen op dit gebied? In de workshops legden we verschillende goede én minder goede recensies van de deelnemende bedrijven én hun antwoorden daarop langs de meetlat. 

Hoe kun je de reviews gebruiken om je bedrijf hoger in Google te positioneren? Wat is jouw beste reactie op een review en welke woorden moet je daarbij absoluut niet gebruiken? Hoe buig je een negatieve reactie om naar positieve promotie voor je bedrijf? Hoe beperk je de schade?

We gingen praktisch en interactief aan de slag, tijdens de workshops werden er veel praktijkvoorbeelden besproken.

Het belang van reviewmarketing

Mogelijkheid om woorden van je doelgroep gebruiken in je teksten (herkenbaarheid)

Door je gasten genereerde content gebruiken voor je marketing (user-generated content)

Manier om gastfeedback te verzamelen (kwaliteitsverbetering)

Plaatje uit presentatie recreatie next level - humor gebruiken in je reactie

De beste (eerlijke) review

Tijdens de workshop vertelde ik dat het heel krachtig is als iemand in een review vertelt wat zijn/ haar twijfels waren en dat deze twijfels weg zijn na het bezoek/ de vakantie/ de workshop etc.

De deelnemers kregen tips over wat zij kunnen vragen en op welk moment om zo'n krachtige review te krijgen én hoe ze zo'n review herkennen.

Aan het eind van de workshop konden de deelnemers een eerlijke review schrijven over de workshop. Degene die de meeste learnings uit de workshop had toegepast, wint de uitgebreide cursus van CampingBeleving over bedrijfsvoering en marketing voor eigenaren in de recreatiebranche.

Degene die de beste review heeft geschreven is … een anonieme inzender! (Als je dit leest, neem contact op, dan krijg je alsnog je prijs).  

“Hele informatieve workshop waar we veel nuttige informatie in korte tijd wordt gegeven en geleerd wat je kan doen bij negatieve reacties en hoe we kunnen handelen. Zo enthousiast geworden dat we de cursus CampingBeleving willen aanschaffen. 

De omschrijving wekte niet de indruk om naar de workshop te gaan. Zeer positief verrast tijdens de workshop. Workshop was te kort.”

Winnaar workshop Reviews Recreatie Next Level

Johanna gaf een leuke en enthousiaste presentatie op de vakbeurs. Ik als eigenaar heb er heel veel aan gehad. Ze weet veel details over reviews en de reactie die je hierop kunt geven. Veel voorbeelden uit haar eigen praktijk als ex campinghouder. Microfoongebruik bij vragenstellers kan nog beter.

Joke - Camping het Wielseveld

Gefeliciteerd Joke! Ik stuur je een mail met alle inloggegevens voor de cursus en alles wat je verder nodig hebt! 

Speciale vermeldingen

En dan ook nog even wat speciale vermeldingen, waarvoor bedankt! Jullie krijgen hierbij als dank een vermelding en een backlink naar jullie eigen site.

Workshop recreatie Logo_RecreatieVakbeurs_Next-Level-opties-q8e09digr0pe0rjyuwd1g6ie2isglohft8m8cnta80

Wie weet tot de volgende keer bij Recreatie Next Level! 

Cursus eigenaren

Het gebruik van een website bij het boeken van een vakantie is niet meer weg te denken, maar veel eigenaren benutten de kansen en mogelijkheden van het internet onvoldoende.

Eigenaren die twijfels en bezwaren van hun potentiële gasten al op hun website weerleggen hebben een voorsprong. Zij die dit niet doen gaan op den duur achter lopen. 

Campings en recreatiebedrijven die zich niet voldoende onderscheiden, ontvangen vaak te weinig boekingen. Hierdoor lopen ze omzet mis, wat er uiteindelijk toe leidt dat er steeds minder ruimte is voor de juiste en nieuwe investeringen. Het aanbod van het bedrijf past dan steeds minder bij de huidige vraag. 

In deze cursus komt letterlijk ALLES voorbij wat jij moet weten over marketing en bedrijfsvoering om je bedrijf naar een volgend niveau te brengen.

Recreatie Next Level - Workshops over reviews (3)
Recreatie Next Level - Workshops over reviews (6)
Recreatie Next Level - Workshops over reviews 2e dag

Fotocredits: Joni Israeli en Snibbit

over de auteur

Johanna Oosterbaan

Johanna ondersteunt eigenaren van campings, vakantieparken, B&B, hotels en vakantiewoningen bij het ontvangen van meer gasten via het internet. Zij is zelf eigenaar van een kleine, goedlopende camping. Ook is zij spreker, marketingstrateeg, communicatiewetenschapper en grondlegger van de Gouden Website Methode.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Meer lezen? Check deze artikelen

>