fbpx

Programma voor campingeigenaren

Dit programma helpt jou om te doen wat je het liefst doet: veel gasten ontvangen op je camping, zonder teveel administratie en gedoe om je camping vol te krijgen.

wat wij zien

Herkenbaar voor jou?

  • Word je steeds afhankelijker van externe partijen om de velden of accommodaties te vullen en ben je het zat om zoveel omzet af te dragen?
  • Heb je het gevoel dat je gasten misloopt doordat je website en je marketing niet overtuigen? 
  • Baal je ervan dat je keihard werkt, maar dat dit niet altijd extra boekingen en winst oplevert?
  • Vraag je je af of je je businessmodel verder kunt optimaliseren, omdat je nu onvoldoende winst overhoudt?

Er zijn volop kansen...

De verblijfsrecreatiebranche beleeft topjaren en groeit nog steeds. Niet alleen door de coronacrisis is de markt volledig op zijn kop gezet. Er zijn meer en andere kansen. Toch zijn er campingeigenaren die nog steeds tegen lege plaatsen of velden aankijken in het hoogseizoen.  

  • Ben jij die campingeigenaar en vraag je je af hoe je die lege plekken kunt opvullen?
  • Verwacht je dat je gasten mist doordat je website de sfeer van je camping niet genoeg overbrengt?
  • Weet je niet of je de doelgroep op de juiste manier aanspreekt?
  • Vraag je je af hoe je website hoger in Google komt en hoe je meer uit social media haalt?
  • Twijfel je of je in de juiste dingen investeert? 

Ben jij die campingeigenaar die graag meer boekingen ontvangt via je eigen website?

probeer uit

WAAROM WIJ WILLEN HELPEN

Het gebruik van een website bij het boeken van een vakantie is niet meer weg te denken, maar veel campingeigenaren benutten de kansen en mogelijkheden van het internet onvoldoende.

Campingeigenaren die twijfels en bezwaren van hun potentiële gasten al op hun website weerleggen hebben een voorsprong. Zij die dit niet doen gaan op den duur achter lopen. 

Campings die zich niet voldoende onderscheiden, ontvangen te weinig boekingen. Hierdoor lopen ze vaak omzet mis, wat er uiteindelijk toe leidt dat er steeds minder ruimte is voor de juiste en nieuwe investeringen. Het aanbod van de camping past dan steeds minder bij de huidige vraag.

ONS VERHAAL

het Verhaal van campingbeleving

Helaas geen foto van ons samen op een camping; door de coronacrisis hebben wij, Kelly en Johanna, elkaar nog niet in levende lijve gezien...
Via de Facebookpagina voor campingeigenaren, die Johanna 6 jaar geleden oprichtte toen zij zelf een camping begon, kwamen Kelly en Johanna met elkaar in contact. Allebei zijn zij marketeer in de toerismebranche én campingeigenaar. Beiden zijn gestart met een camping zonder gasten en hadden binnen de kortste keren, door hun marketingervaring, hun eigen camping vol. Beiden werken naast hun camping als strateeg , onderzoeker en marketeer in de toerismebranche. De vele raakvlakken, kennis van verschillende markten en aanvullende expertises zien zij als een kans om samen te werken en nieuwe producten voor campingeigenaren te ontwikkelen. 

Verhaal van kelly

Van kleins af aan ben ik een rasechte kampeerder. Slechts een paar maanden oud namen mijn ouders me mee naar de camping. In 2009 verhuisde ik naar het Franse platteland. Ik studeerde af in de communicatie en marketing en werkte o.a. als communicatiemedewerker voor een museum. Nu ben ik eigenaar van een camping met Bed & Breakfast, werk ik op een groot adviesbureau voor toerisme en begeleid ik projecten in heel Frankrijk. Ook sta ik op freelance basis Nederlandse campingeigenaren bij. Ik heb veel kennis van het opzetten en runnen van toeristische bedrijven in breedste zin van het woord, maar ook de marketingkant is mij zeker niet onbekend.

verhaal van johanna

Voordat ik aan mijn campingavontuur begon, was ik senior communicatieadviseur en projectmanager bij een grote organisatie. Toen ik mijn gezin zes jaar geleden een boerderij met een slechtlopende camping had ik geen enkele campingervaring. Maar ervaring met het neerzetten van een goed plan én een overtuigende website, dát had ik wel. Zo kwam het dat onze camping binnen één seizoen vol stond met gasten.
Dit gun ik andere campingeigenaren ook en daarom ontwikkelde ik deze training. Inmiddels heb ik tientallen campings geholpen met hun strategie, marketing of een overtuigende website. Uit hun verhalen blijkt dat het leidde tot 20%, 50% of zelfs 300% meer boekingen en dus veel meer omzet. Ze genieten volop van de mensen die op hun camping komen. Gasten die terugkomen, maar ook veel gasten die zonder te bellen of verdere vragen te stellen bij ze boeken. 

Ga nu (gratis) alvast zelf aan de slag met één van onze modules uit ons programma. Ontdek hoe ook jij eenvoudig en met een paar kleine aanpassingen veel meer boekingen realiseert.

waarom wij dit doen

Maak je camping aantrekkelijk voor de gasten die bij jou passen

Onze missie is dat jij als campingeigenaar precies de juiste gasten vindt.
Dat jij je met jouw camping onderscheidt van anderen, op een manier waar jij blij van wordt.
Zodat jij niet meer hoeft te concurreren met de camping even verderop, maar dat jij en je concullega je eigen publiek aantrekken. 
Dat jouw tevreden gasten hun ervaringen op jouw camping vervolgens enthousiast doorvertellen aan iedereen die jij graag op je camping wilt hebben.

We willen vernieuwing brengen in de campingbranche

Dit wensen wij voor alle eigenaren die een camping hebben waar te weinig gasten zijn, waar teveel frustratie is of waar niet de juiste mensen komen:  

  • Je website en social media is zo ingericht dat je precies de gasten ontvangt die bij jou passen. De gasten komen met de juiste verwachtingen naar je camping toe.
  • Meer vrijheid om de taken te doen die je leuk vindt. Marketing en het inboeken van reserveringen hoeft je geen uren per week te kosten. 
  • Meer tijd overhouden voor je gasten, jezelf en je gezin of familie. Je weet waar je naar toe wilt en kunt doelgericht investeren in dat wat echt nodig is.
  • Meer geld overhouden. Doordat de vraag groter wordt, kun je meer vragen voor een plaats.

Onze oplossing

Wij hebben een 6 maanden programma voor campingeigenaren ontwikkeld. We starten met een strategie voor jouw camping. Op basis daarvan formuleren we samen acties die ervoor zorgen dat je meer gasten ontvangt. Wij nemen je aan de hand mee en geven je veel praktische tips, specifiek voor jouw situatie. 

Begin december hadden wij samen met onze webbouwer een hele leuke en leerzame focusdag bij Johanna. We zijn blij met de eenduidigheid die deze dag voor ons allemaal bracht. We hebben nu een praktisch plan en we zijn al hard bezig met de uitvoering. De begeleiding en samenwerking met Johanna was leuk, persoonlijk en betrokken en de verzorging super! Wij gaan nu gemotiveerd aan de slag. 

Team Groot Besselink, CAMPINGEIGENAREN IN NL

Team groot besselink

Doordat wij zelf campingeigenaren zijn van een slechtlopende camping en jouw succesverhaal direct duidelijk werd, zijn we verder gaan kijken op de website wat je allemaal te bieden hebt. Uiteindelijk de keuze gemaakt voor deze training in de trend van: wie niet waagt wie niet wint. Alle informatie, verhalen, belevingen van anderen kunnen ons helpen de camping uit het slob te halen. Tot nu toe hebben wij het meeste gehad aan het advies rondom het persoonlijk maken van je website en het goed overdenken en omschrijven van je doelgroep. Ons eerste gesprek vond ik zeer informatief en deskundig. Ik heb er nu al veel aan gehad (in mijn hoofd), nu nog op de website. Met ondersteuning van de training en tijd moet dit gaan lukken.

Team blauwstadhoeve, campingeigenaren in NL

Het programma

Dit is de eerste online programma voor Nederlands sprekende eigenaren over de hele wereld dat zo compleet is. Niet eerder komen zoveel elementen samen in een dergelijk uitgebreid programma. En dit onder begeleiding van twee professionals die de markt van binnen en buiten kennen. 

Misschien denk je dat je overal aan hebt gedacht.

Maar voor je gast moet álles kloppen. Eén verkeerde foto, social media bericht of foute reactie op een review kan al zorgen voor veel minder boekingen. Zorg dat je het goed voor elkaar hebt!

In het programma zit alles wat je nodig hebt om te groeien met je bedrijf. Alle oplossingen voor vragen waar jij als campingeigenaar tegenaan loopt, kun je in dit programma vinden.  

Modules

  1. 1
    Strategie en actieplan: hoe wil jij ondernemen, welke gasten wil je ontvangen, wat doet de markt en welke acties horen erbij?
  2. 2
    Businessmodel: richt het zo in dat jouw bedrijf past bij jou als ondernemer en bij jouw visie, maar ook zodat er geld overblijft voor wat jij belangrijk vindt!
  3. 3
    Huisstijl en merk: bouw een krachtig merk dat onthouden wordt en breng de sfeer van je camping over op je website. Plaats de beste foto's op de juiste manier.
  4. 4
    Succesvolle website: maak een uitgebreide blauwdruk voor je website met overtuigende teksten, beelden en opbouw van een pagina.
  5. 5
    Recensies en gastvrijheid: reageren op positieve en negatieve feedback; de beste recensies ontvangen en gasten een WOW ervaring geven
  6. 6
    Boekingen: hoe zet je je boekingsformulier zo in, dat je meer gasten ontvangt en zodat je meer tijd overhoudt? Hoe word je minder afhankelijk van derde partijen?
  7. 7
    Google: wordt beter vindbaar in Google met deze uitgebreide uitleg en strategieën 
  8. 8
    E-mailmarketing: bouw een e-maillijst op en verstuur e-mails die je gasten enthousiast openen
  9. 9
    Social media: leer de beste kanalen kennen en maak alvast berichten waar je het hele jaar mee vooruit kan
  10. 10
    Uitgebreide kennisbank met meer dan 200 vragen en antwoorden voor en door campingeigenaren

Inhoud programma voor campingeigenaren

Dit complete en vernieuwde programma is voor alle eigenaren die wél zelf met hun marketing aan de slag willen, maar daarin graag aan de hand meegenomen willen worden én niet alles alleen willen uitzoeken. 

Zeer complete omgeving

Een jaar toegang tot een zeer complete online omgeving met 10 praktische modules en een uitgebreide kennisdatabase. Alles wat je nodig hebt zit erin, zoals praktische filmpjes, handige invulformats en checklists, businessmodellen en veel meer  

Strategisch advies

Na een intake schrijven we met jou een plan voor het aanscherpen van je businessmodel en je marketing. Dit is jouw leidraad voor de rest van het programma

Feedback

Elke maand heb je via videobellen een feedbackmoment met Kelly en Johanna. Je mag ons alle vragen stellen die nodig zijn. Stuur je uitwerkingen aan ons op en ontvang direct feedback

Praktisch werkboek

Deze sturen we je thuis. Hierin heb je alle opdrachten overzichtelijk bij elkaar en houd je er ook een praktisch aandenken aan over

Sparren met andere eigenaren

In de besloten omgeving van CampingBeleving kun je brainstormen met de andere deelnemers aan dit programma. Met een groep gelijkgestemden ga je aan de slag om er weer een succesvol seizoen van te maken

Persoonlijk plan

Op maat gemaakt, persoonlijk advies voor jullie bedrijf met een analyse en advies over investerings-mogelijkheden en verbetertips voor je website en marketing

Kelly de Best

Kelly de best

Research analist
Frankrijk

Kelly is van kleins af aan een rasechte kampeerder. Slechts een paar maanden oud namen haar ouders haar al mee naar de camping. In 2009 verhuisde ze naar het Franse platteland. Ze studeerde af in de communicatie en marketing en werkte o.a. als communicatiemedewerker voor een museum. Nu is ze eigenaar van een camping met Bed & Breakfast, werkt ze op een groot adviesbureau voor toerisme waarbij ze projecten begeleidt in heel Frankrijk en staat ze freelance Nederlandse campingeigenaren bij. Ze heeft veel kennis van het opzetten en runnen van toeristische bedrijven in breedste zin van het woord maar ook de marketingkant is haar zeker niet onbekend.


Johanna Oosterbaan

Johanna oosterbaan

Marketeer & websitebouwer

Nederland


Johanna kampeerde vroeger met haar gezin in een vouwwagen, vrijwel elk jaar gingen zij wandelen in de bergen. Nu woont ze met haar eigen gezin in de Achterhoek en heeft ze zelf een kleine camping. Na haar studie Communicatie Wetenschappen werkte zij 9 jaar als beleidsadviseur en projectmanager gastvrijheid, maar na aankoop van de camping is zij een adviesbureau gestart. 

Nu wordt zij regelmatig ingehuurd voor het geven van strategisch advies, een workshop of een lezing. Daarnaast bouwt ze overtuigende websites samen met haar team en helpt ze ondernemers bij het ontvangen van meer gasten / klanten via het internet.

Vaak gestelde vragen

Is het programma alleen voor campings?

Het programma is vooral bedoeld voor campings, maar ook andere bedrijven in de verblijfsrecreatiebranche zijn van harte welkom. Daarnaast hebben veel campings ook een trekhut, vakantiewoning, pipowagen, groepsaccommodatie of bed&breakfast. Natuurlijk nemen we de marketing van deze accommodaties mee in de training.

Wat moet ik doen als ik niet goed ben in marketing?

Wij hebben voor je uitgezocht wat er wel en niet werkt in deze branche en nemen je aan de hand mee door de stappen die je kunt zetten om zoveel mogelijk boeken te ontvangen. 

Kost dit programma niet teveel tijd?

Wij weten uit eigen ervaring dat campingeigenaren het druk hebben. Daarom het niet zoveel tijd, maar kun je wel grote stappen maken. Na een online intake ontvang je een plan en kun je daarna zelf achter de computer aan de slag om opdrachten uit te werken. Deze opdrachten voorzien wij 6 maanden lang van feedback. Je hebt hier ruim de tijd voor en kunt de modules doornemen wanneer je wilt. Je houdt een jaar lang toegang tot het programma.
Via online contact helpen we je om alle stof toe te passen en heb je even een 'stok' achter de deur.

Wat als het niet aan mijn verwachtingen voldoet?

We kunnen het ons eigenlijk niet voorstellen, maar als op de een of andere manier deze training niet aan je verwachtingen voldoet, ontvang je van ons het volledige bedrag terug binnen 30 dagen na aankoop.

Ik heb op dit moment geen tijd, maar later wel. Wat nu?

De nieuwe groep start tussen 23 en 30 november. Als er daarna nog plaats vrij is, is het ook mogelijk later in te stappen. Of je start in de nieuwe groep, deze begint op 1 januari. 

en nu jij. Ben jij klaar met:

  • Lege velden op je camping?
  • Gasten ontvangen die je niet zelf zou uitkiezen?
  • Alles zelf uitzoeken en maar blijven uitproberen?
  • Technische uitleg waar je je niet mee bezig wilt houden?
  • Goed bedoeld advies van mensen die ver van de praktijk af staan?
  • Het gevoel dat je het alleen moet doen?
  • Onduidelijkheid over welke stappen je moet zetten volgend jaar?
  • Druk zijn met dingen waar je je juist niet mee bezig wilt houden?
Audit op een camping
Indeling van een camping terrein - Camping-Domein-Groot-Besselink-

En wil jij:

  • Dit seizoen en volgende seizoenen meer boekingen op jouw camping?
  • Een sterk merk in de markt zetten, zodat mensen je camping herkennen, onthouden en over je camping gaan doorvertellen? 
  • Minder frustratie en administratie en meer tijd hebben voor dat wat jij het liefste doet?
  • Gasten ontvangen die bij jou passen?
  • Duidelijkheid over waar je in kunt investeren, welke plannen je de komende jaren kunt maken?
  • De beste strategieën op een presenteerblaadje aangereikt krijgen?
  • Meer winst overhouden aan het eind van het seizoen?
  • Blij worden van je camping en er in 2021 weer vol goede moed tegenaan gaan?
Volle camping

Schrijf je dan voor 30 november in en ontvang nog een extra bonus

Bonus: Online Masterclass Onafhankelijk worden van online travel agencies

Dit is een punt dat steeds belangrijker wordt de komende jaren. Het kost eigenaren bakken met geld. Onafhankelijk zijn en baas van je eigen bedrijf is een heel groot speerpunt vandaag de dag, zeker voor de grotere campings. Steeds meer van deze agencies, zoals booking.com, willen een graantje meepikken van jouw werk en vragen gemiddeld 15 à 20% van de nachtprijs bij een reservering. 
Bovendien zijn dat hun gasten (je hebt geen gegevens), heb je geen controle over de reserveringen en ze kopen jouw naam in Adwords waardoor je steeds moeilijker hoog in Google komt. Daarbij gaan ze hier mee door wanneer je stopt en/of geen beschikbaarheid geeft. Zo leiden ze jouw klanten naar de concurrent. In deze bonus masterclass veel tips over hoe je dit zoveel mogelijk kunt vermijden.  

Tarieven

Let op: we starten op 30 november. Er zijn nog maar enkele plaatsen over. Lukt het je niet om nu deel te nemen?
Op 1 januari 2021 starten we ook een met nieuwe groep. 

Proefmodule

0

Ontvang meer boekingen via je boekingsformulier. Met deze proefmodule kun je alvast uitproberen of het programma wat voor je is


Premium

€ excl BTW

1400 900

Voor maximaal 2 medewerkers van één camping


Exclusief

€ excl BTW

2500 1500

Voor maximaal 4 medewerkers van één camping


Misschien twijfel je nog wat over de investering?

Maar stel je voor dat je volgend jaar door dit programma 50 extra boekingen van een week ontvangt. En elke boeking levert je €100,- op. Dan heb je al snel €5000,- extra verdiend. Dit valt in het niet bij de kosten van dit uitgebreide programma.

Succesverhalen

Wij werkten samen met o.a.:

Nederlands Business Support Office

Netherlands Business Support Office

Achterhoek Toerisme logo
Kop Top recreatieondernemers weerribben
Boekingsysteem Stratech logo
Profyte logo

Nog vragen?

Heb je nog vragen? Neem gerust contact met ons op.

Wat zeggen anderen over onze samenwerking?

Praktische online marketing 

Knap gedaan. Praktische algemene online marketing, vertaald naar de huidige werkelijkheid.

Cor

Campingeigenaar in Frankrijk

"

Super professioneel

Dank voor de verhelderende webinar. Jullie zijn super professioneel en ik ga jullie zeker bij mijn netwerk aanbevelen!

Joris Houtman

DIRECTOR NBSO LYON / NL PAYS-BAS

"

Leuke ideeën opgedaan

Hartstikke bedankt! Het was super interessant en leuke ideeën opgedaan. Ook dankzij de andere deelnemers. Bedankt.

Linda

Campingeigenaar in België

"

Johanna gaf een lezing over recreatiemarketing en de inhoud daarvan sprak ons aan. Ze heeft ons geholpen met de strategie, teksten en de website en de boekingen stromen nu binnen!

Herbert

"

De samenwerking begint nu echt zijn vruchten af te werpen. We hebben nog niet eerder gehad dat alle 132 plaatsen bezet waren en dat is nu wel het geval. Inmiddels hebben we in 1 jaar 35% meer boekingen ontvangen!

John

"

Johanna heeft een mooie en creatieve oplossing geworden voor de vele pagina’s en informatie op onze website. Iedereen kan nu de informatie vinden die bij hem past. Wij zijn heel tevreden! 

Monique

"
>