Wel beschrijvingen, weinig sfeer
Meestal zien jouw potentiële gasten je website als eerste als zij zoeken naar een camping of vakantiepark. Websites van campings en parken kunnen soms nog wel (kleine) updates gebruiken, maar vaak kun je wel op de website zien om wat voor soort camping of park het gaat.
Is de camping voor de oudere generatie of juist kindvriendelijk? Avontuurlijk of rustig?
Het type accommodaties, de grootte van de plaatsen…
Meestal wordt alles keurig omschreven op de website.
Helaas blijft het daar nog te vaak bij. De sfeer van de camping komt onvoldoende naar voren op het beeldmateriaal, bijvoorbeeld op de plattegrond. Terwijl de plattegrond een van de belangrijkste onderdelen is van je website én dus van de voorpret van jouw gasten.
Er is dus nog veel te winnen als het gaat om het creëren van sfeer en gebruikersvriendelijkheid op de website.
Onderzoek wijst uit: een plattegrond is nuttig!
Uit ons onderzoek blijkt dat je potentiële gasten, eenmaal op de website, al snel op zoek gaan naar de plattegrond. Welke plek zou geschikt zijn? Hoe ziet de camping er uit en hoe is deze gesitueerd in de omgeving?
Daarnaast is een plattegrond niet alleen voor de gasten, maar natuurlijk ook voor jou nuttig. Het scheelt je veel vragen van tevoren. Denk aan vragen als:
- Waar komt de zon op?
- Kunnen wij een plaats krijgen dichtbij de speeltuin?
- Hebben jullie ook een chemisch toilet?
Maar ook tijdens het verblijf is het fijn voor jou, de receptiemedewerkers en de gasten als zij met één oogopslag de route kunnen vinden op een duidelijke, functionele plattegrond.
Tot zover de argumenten om een duidelijke plattegrond te laten maken en die goed zichtbaar op je website te zetten.
En dan heb je nóg een keuze. Namelijk die van het laten maken van een functionele plattegrond óf een plattegrond vol beleving. Hieronder zie je twee verschillende plattegronden. Welke spreekt jou het meeste aan?
Don'ts bij het laten maken van een plattegrond
Veel websites van campings kunnen wel een opknapbeurt gebruiken als het gaat om de plattegrond. Wat zien wij veel in de praktijk?
- Er is geen plattegrond van de camping aanwezig
- De plattegrond is niet actueel
- De plattegrond is wel op de website aanwezig, maar niet of heel moeilijk te vinden
- De plattegrond is wel op de website te vinden, maar gasten worden er niet warm van en klikken weg.
Over punt vier willen we het graag even hebben met je. Ben jij al overtuigd dat een plattegrond belangrijk is voor het aantal boekingen dat je ontvangt? En wil jij de plattegrond inzetten voor het verhogen van de sfeer én het aantal boekingen?
De invloed van jouw plattegrond op de boekingen
Veel plattegronden geven toch nét niet de goede sfeer aan. Er is niet te zien of de camping in de duinen, tussen de weilanden of in de bossen ligt. En welke plek ligt er naast een boom of beschut tussen de struiken?
Wij zijn van mening dat de plattegrond een essentieel onderdeel is van de voorpret van je gasten voor de camping. Een sfeervolle plattegrond geeft je direct een professionele uitstraling. Gasten zullen sneller voor jouw camping, jouw park kiezen als jij een mooie plattegrond kunt laten zien.
Bij een goede plattegrond zien je gasten zichzelf met hun caravan al helemaal staan op je camping of park. Wat dacht je bijvoorbeeld van de sfeer van Tinyparks, te zien op de plattegrond hieronder? Daar krijg je toch direct een vakantiegevoel van?
Klik op de foto voor een uitvergroting.
Of deze, van Forrest Glamp?
Plattegrond van je camping als onderdeel van de beleving
Judith, van Snibbit.nl, maakt plattegronden waar de beleving van de camping al in wordt meegenomen. In 3D of 2D, het maakt niet uit. De plattegrond biedt net dat beetje extra waardoor jouw gast zichzelf al helemaal ziet staan op het park. Als CampingBeleving staan wij voor de beste beleving van je gasten, en dat begint al vóór je gast aankomt. Daarom stellen wij Judith van Snibbit graag aan je voor.
Judith Woordes wil écht contact te hebben met jou als opdrachtgever. Het belangrijkste vindt ze een samenwerking waarbij jullie als een (h)echt team samenwerken. Tussentijdse overlegmomenten of terugkoppelingen geven jou als klant natuurlijk de mogelijkheid om bij te sturen, maar geven je vooral het gevoel onderdeel te blijven van het proces. Het is immers ook jouw idee.
De uitwerking van haar plattegronden zijn zo divers als de parken zelf. Immers, geen enkel park is hetzelfde, iedereen heeft zijn/haar unieke kenmerken. De plattegronden die je hierboven ziet, zijn allemaal van de hand van Judith.
Werkwijze van maken plattegrond camping
Dit zijn haar contactgegevens:
Judith Woordes
info@snibbit.nl
06-51962145
Snibbit
Helderkampstraat 1
7101 HK Winterswijk
Toevoeging 7-12-2023
Uit het artikel:
De samenwerking met CampingBeleving
Alleen ga je sneller, samen kom je verder. Dit geldt niet alleen met betrekking tot klanten, maar ook voor samenwerkingen met andere bedrijven. Snibbit heeft mede dankzij bedrijven zoals Werff media (bekend van de hoogwaardige glossy’s voor vakantieparken) en informatieve websites zoals campingbeleving.nl (Johanna Oosterbaan) meer klanten kunnen bereiken en bewustwording gecreëerd over het belang van goede parkplattegronden. Bij wat meer omvangrijke projecten zoekt Snibbit actief de samenwerking op met ge- talenteerde collega’s, bedreven DTP’ers en andere vormgevers. Samen wordt een fl exibel team gevormd, nauwkeurig afgestemd op de unieke wensen van de klant. creatieve zoektocht naar nieuwe inkomsten, ben ik in de wereld van artist impressions en parkplattegronden beland. Een wereld waar ik me heel erg thuis voel.” Of het nu gaat om de ontwikkeling van een nieuw ecologisch landgoed, de herinrichting van een camping, of het creëren van een overzichtelijke plattegrond, een artist impression maakt het mogelijk om ideeën een gezicht te geven en samen te werken aan een gedeelde droom.
Zo hey, das heel gaaf!
Zo kan het dus ook…