Kelly de Best

Kelly de best

Research analist
Frankrijk

Kelly is van kleins af aan een rasechte kampeerder. Slechts een paar maanden oud namen haar ouders haar al mee naar de camping. In 2009 verhuisde ze naar het Franse platteland. Ze studeerde af in de communicatie en marketing en werkte o.a. als communicatiemedewerker voor een museum. Nu is ze eigenaar van een camping met Bed & Breakfast, werkt ze op een groot adviesbureau voor toerisme waarbij ze projecten begeleidt in heel Frankrijk en staat ze freelance Nederlandse campingeigenaren bij. Ze heeft veel kennis van het opzetten en runnen van toeristische bedrijven in breedste zin van het woord maar ook de marketingkant is haar zeker niet onbekend.


Johanna Oosterbaan

Johanna oosterbaan

Marketeer & websitebouwer

Nederland


Johanna kampeerde vroeger met haar gezin in een vouwwagen, vrijwel elk jaar gingen zij wandelen in de bergen. Nu woont ze met haar eigen gezin in de Achterhoek en heeft ze zelf een kleine camping. Na haar studie Communicatie Wetenschappen werkte zij 9 jaar als beleidsadviseur en projectmanager gastvrijheid.

Na aankoop van de camping is zij een adviesbureau gestart. 

Nu wordt zij regelmatig ingehuurd voor het geven van strategisch advies, een workshop of een lezing. Daarnaast bouwt ze overtuigende websites samen met haar team en helpt ze ondernemers bij het ontvangen van meer gasten / klanten via het internet.

De camping van Johanna


Camping Toeven

Daar stond ik dan met mijn gezin op 1 augustus 2014...
Net van de notaris teruggekomen en nu in het bezit van een oude boerderij in de Achterhoek. Onze droomboerderij had een camping in de achtertuin en zo werden wij zonder enige ervaring onverwachts campingeigenaar.
Er waren wat vaste standplaatsen bezet, maar er kwamen geen gasten via de website. We moesten veel gaan veranderen, zodat er wél boekingen binnen zouden komen....


We definieerden een duidelijke doelgroep. Daarna bouwde ik een nieuwe website die qua design en tekst precies was afgestemd op onze nieuwe doelgroep. Ook zorgde ik ervoor dat de website hoger in Google kwam om meer potentiële gasten te bereiken. Hierdoor was onze camping binnen het half jaar zowel in het laag- als in het seizoen volgeboekt. We hadden binnen een jaar al zoveel reserveringen voor het hoogseizoen dat er niemand meer bij kon.  Nog steeds is de vraag hoger dan het aanbod, ondanks we de tarieven tot nu toe elk jaar met ongeveer 2 euro verhogen.  


Toen ik zag wat een goede website en online marketing doet met het aantal boekingen op mijn eigen camping, besloot ik mij verder te verdiepen en te specialiseren in de marketing voor de recreatiebranche.


De kennis en ervaring die ik bij mijn eigen camping opdeed, zet ik inmiddels al jaren met veel plezier in om ook andere campingeigenaren te helpen met een volgeboekte camping.

GOUDEN WEBSITE - LOGO - JOHANNA

De camping van Kelly

In juli 2016 kochten wij een oud en vervallen herenhuis met 12 hectaren land in Frankrijk, het land waar we zo van houden en waar toen alweer 7 jaar woonden. Er was in het hele huis slechts één kraan, de wc was een plank met een gat en de elektra was zwaar verouderd. Maar deze plek had zo veel potentie om al onze dromen samen waar te maken. Daar begonnen we aan ons nieuwe avontuur! Het leek wel een Ik Vertrek verhaal... 

Een jaar lang hebben we keihard verbouwd om van ons huis een vakantiedomein te maken met camping en chambres d’hôtes (B&B). Naast het verbouwen, moesten we ook hard aan de gang om te zorgen dat er boekingen binnen zouden komen want niemand kende ons bedrijf nog…

Prachtige kamers, een camping met ruime plaatsen: ze komen niet zomaar vol. We waren ons er van bewust dat we zelf op zoek moesten naar de klant. We hadden tot in de puntjes na gedacht over wie ons klant is, wat hij zoekt en ook wat hem tegenhoudt bij het boeken. We bouwden een website met deze ideale klant in het achterhoofd en we zochten partners die ons bedrijf vertegenwoordigden in binnen- en buitenland die bij ons én onze klant pasten. We schreven de teksten voor onze website met de SEO regels in het hoofd waardoor we hoog in Google kwamen. Bij de opening van de kamers in maart 2017 hadden we direct gasten en ook het seizoen stond vol. En nu zijn we het hele jaar open, hebben we flink kunnen investeren in een verwarmd zwembad, een groter sanitair gebouw, safaritenten en 2 extra B&B kamers.

Die eigen website is ook belangrijk om kosten te besparen. We zijn nu in het hoogseizoen onafhankelijk van de grote boekingssites. Door het jaar heen reserveert 90% van de gasten via onze eigen website, waardoor we veel besparen op commissies.

Domaine
Des Lilas

>