Campingwebsites, Klantcasussen

Ondanks coronacrisis een goed jaar

Door Johanna Oosterbaan

  minuten leestijd

In december 2019 belde Tietie dat ze via via had gehoord dat we bij Campingbeleving make-overs van website doen. 

Tietie heeft een tentverhuurbedrijf en zocht iemand die ook meedacht met visie, positionering, haar merk en de plaats van haar bedrijf in de markt en in Google

Minder administratieve rompslomp

Doelen voor 2020

Haar doel voor 2020: de boekingen stijgen en de processen in haar bedrijf zouden soepeler en geautomatiseerder verlopen: zodat ze minder administratieve rompslomp zou hebben 

Processen automatiseren 

We startten met een focusdag in december 2019, waarna we een nieuwe website voor haar bedrijf maakten. Dat niet alleen, maar ik keek ook samen met mijn team en Tietie hoe we de processen binnen haar bedrijf konden automatiseren. Dit betekende dat we een gebruikersvriendelijk boekingssysteem voor haar inrichtten. Hierdoor kon zij zich vooral op haar potentiële klanten kon focussen en minder op de administratieve kant.

Klaar om de markt te veroveren

Tietie was klaar om de markt te veroveren met haar nieuwe website en we wachtten op het moment dat de boekingen gingen stijgen.

Toen schopte de coronacrisis echter roet in het eten. Dit betekende voor haar bedrijf nogal wat. De campings waar zij de tenten had staan moesten een tijd sluiten. 

De boekingen via mijn website stijgen enorm - Tietie Sanders

Veerkracht

Tietie toonde echter veel veerkracht en bleef optimistisch. 

In juni 2020, toen de sanitairgebouwen van de campings weer open mochten, begonnen de boekingen voor Tietie hard te lopen.

En al snel liep het storm. Het nieuwe boekingssysteem kwam nu goed van pas. 

Al met al was dit weer een fantastische en bijzonder vruchtbare samenwerking, waar ik samen met mijn team enorm van genoten heb. 

Website voor het verhuren van tenten (1)

Tietie over haar nieuwe website

Ik ben Tietie Sanders en eigenaar van Tent-ok, waar ik onder de bedrijfsnaam S-kwadraat ingerichte tenten verhuur.
Zo’n twee jaar geleden heb ik besloten om te stoppen met mijn functie in loondienst. Via een kennis kwam ik in aanraking met de recreatie en heb ik de stap genomen om zelf, in samenwerking met campings, ingerichte tenten te gaan verhuren.
Klonk goed vond ik wel, maar dan komt er een heleboel op je pad. Materialen, keuzes, hoeveel, waar en met wie?

De boekingen via mijn site stijgen enorm en ondanks het bijzonder rare seizoen heb ik veel vertrouwen in de toekomst!

Focus op sterke punten

Eind 2019 kwam ik via via in contact met Campingbeleving. Johanna heeft mij in een intakegesprek verschillende mogelijkheden aangeboden om op zoek te gaan naar de doelen en de sterke punten, maar ook verbeterpunten in mijn bedrijf. Samen met mijn man heb ik de focusdag gevolgd, het traject vooraf om alvast te discussiëren was bijzonder goed en gaf al erg veel inzicht.

Na een dag discussie met andere campingeigenaren en Johanna hebben wij onderweg naar huis veel gesproken over wat wij wel en niet willen. Met name het laatste is voortgekomen uit deze dag, waarin focus wordt gelegd op de sterke punten.

Wensen van potentiele gasten

Het was een geweldige dag en de basis was gelegd om de website aan te gaan passen. Maar ja, hoe, want één ding wat ik heb geleerd tijdens deze focusdag, is dat je dicht bij jezelf moet blijven en je website de belangrijkste bron is naar je potentiële markt.

Na overleg met Johanna heb ik via haar bedrijf “Gouden website” mijn website laten maken. Zelf heb ik steeds mee kunnen draaien in het gehele proces en hierdoor veel geleerd. Een perfecte basis om samen met een team mijn eigen wensen en teksten te plaatsen op de site.

Het gevolg is dat mijn bedrijf veel bezoekers krijgt en dat er ook veel vragen worden gesteld via mijn ingestelde e-mail. Hierdoor heb ik veel inzicht gekregen in de wensen van mijn potentiële gasten.

Boekingen via website stijgen enorm!

De boekingen via mijn site stijgen enorm en ondanks het bijzonder rare seizoen heb ik veel vertrouwen in de toekomst.

Johanna heeft mij laten zien waar mijn kracht ligt en waar verbeterpunten mogelijk zijn. Hierdoor komt de focus op de juiste zaken te liggen en dat heeft nu al zijn vruchten afgeworpen.

Tietie Sanders

Johanna is een fijne sparringpartner, die door haar veelzijdigheid een perfecte mix bezit voor ondernemers, startend of ervaren, die met haar samen willen werken. Dank!

Artikelen die je misschien ook interessant vindt

Buitenlandse gasten aantrekken op jouw camping

Buitenlandse gasten aantrekken op jouw camping

Hoe een goed plan tot een volle camping leidde

Hoe een goed plan tot een volle camping leidde

Alle boekingen via eigen website

Alle boekingen via eigen website

Goede foto’s voor je camping

Goede foto’s voor je camping

Johanna Oosterbaan


Johanna ondersteunt eigenaren van campings, vakantieparken, B&B, hotels en vakantiewoningen bij het ontvangen van meer gasten via het internet. Zij is zelf eigenaar van een kleine, goedlopende camping. Ook is zij spreker, marketingstrateeg, communicatiewetenschapper en grondlegger van de Gouden Website Methode.


  • {"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

    Gratis proefmodule voor campingeigenaren

    Ontvang meer boekingen door een perfect boekingsformulier op je website.
    Waar let je op als je een boekingssysteem uitkiest? Handige checklists die je praktisch in kunt zetten bij het perfectioneren van je boekingsformulier.

    >