Goede relaties opbouwen en onderhouden met je gasten en werknemers; dat vraagt veel moed van je. Je collega of je gast vertellen dat je je gekwetst voelt door zijn of haar handelen of dat je zelf een fout hebt gemaakt waar je spijt van hebt is niet gemakkelijk.
Eerlijk en zelfverzekerd
Het vergt moed om eerlijk, weerbaar en zelfverzekerd te zijn, maar het móét. Als je belangrijke kwesties niet uitspreekt of negeert, leidt dit tot boze gasten of een vervelende dag voor jou. Als je dat wel doet, versterkt dat juist de onderlinge band. Wat is het gevolg als gasten klagen? Dat als je het goed oplost, mensen juist extra tevreden zijn en vaak ook een goede recensie schrijven. Word jij degene die misschien wel onzeker is in een lastige situatie, maar tóch moedig handelt?
Persoonlijke berichten delen op social media
Moed ontwikkelen heeft nog meer voordelen. Als jij persoonlijke berichten durft te delen op social media, zullen de gasten die jij leuk vindt sneller voor jou kiezen.
Dit en nog veel meer ga ik over vertellen in een nieuwe online masterclass over moedig ondernemen. Het is dit keer een webinar voor álle ondernemers die willen groeien in hun persoonlijke ontwikkeling en in hun bedrijf, een webinar voor een bredere doelgroep dan alleen voor recreatieondernemers.
Na de masterclass heb je een persoonlijk en moedig actieplan waarmee je dit seizoen direct aan de slag kunt. Houdt deze site in de gaten voor de volgende datum.