.st0{fill:#FFFFFF;}

Je website optimaliseren met Google Analytics 

 februari 26, 2020

By  Johanna Oosterbaan

Heeft je website een hoge positie in Google met de zoekwoorden waar je op gevonden wilt worden? Let er dan op dat je dit resultaat behoudt en niet met je pagina naar beneden zakt.

Je pagina blijft hoog in Google staan als je regelmatig iets actualiseert op je website.

Log daarvoor regelmatig in op Google Analytics. Je haalt hier veel waardevolle informatie uit.

Heb je nog geen Google Analytics? Neem dan even contact met ons op, dan stellen wij het in voor je.

Wat kun je doen met Google Analytics?

  • Bekijk regelmatig hoeveel websitebezoekers er per dag zijn, op welke pagina’s ze komen en bij welke pagina’s je bezoekers van je website weggaan.
  • Als er een pagina is waar veel mensen wegklikken naar een andere website, dan is het handig om erachter te komen wat de reden hiervan is. Als je dit weet kun je de pagina aanpassen, zodat mensen langer op je website blijven. Er zijn verschillende oorzaken aan te wijzen waarom mensen de pagina verlaten om naar een andere website te gaan. Is de knop om naar een volgende pagina te gaan misschien niet duidelijk genoeg? Zijn de tarieven te hoog of niet logisch opgebouwd? Dit geeft je handvatten om de pagina aan te passen.
  • Ook kun je zien op welke manier mensen op je website komen. Via een andere website, social media of Google? Dit helpt je om erachter te komen welke zoekwoorden het dus goed doen. En welke titels mensen interessant vinden op social media, zodat ze doorklikken.
  • Pagina’s die juist heel vaak bezocht worden, kun je ook nog eens bekijken. Wat kun je nog aan deze pagina’s verbeteren? Kun je er nog een knop bij maken naar je boekingssysteem?

Succes met het aanpassen van je website!

Heb je hier hulp bij nodig? In mijn online marketingtraining voor de recreatiebranche vind je nog veel meer tips om de positie in Google te verbeteren en/of te behouden.

Johanna Oosterbaan


Johanna ondersteunt eigenaren van campings, vakantieparken, B&B, hotels en vakantiewoningen bij het ontvangen van meer gasten via het internet. Zij is zelf eigenaar van een kleine, goedlopende camping. Ook is zij spreker, marketingstrateeg, communicatiewetenschapper en grondlegger van de Gouden Website Methode.

Gratis pakket voor campingeigenaren.

"Kom sterker uit de coronacrisis"

>