In het begin van de coronatijd kregen wij veel vragen over de investering in privé sanitair. Om antwoorden te krijgen hebben we vervolgens een onderzoek uitgevoerd onder honderden gasten. We publiceerden een lang artikel met de uitkomsten van het onderzoek en veel tips en tricks over waar je allemaal aan moet denken als je gaat investeren in privé sanitair. 

Het is nu inmiddels Q4 2022 en we kregen nog steeds vragen van campingeigenaren of het verstandig is om te investeren. Vandaar dat we opnieuw een onderzoek hebben uitgevoerd, nu onder campingeigenaren. 

In dit artikel een aantal dingen die ons opvielen.

Onderzoek privé sanitair q4 2022

In november 2022 voerden wij een onderzoek uit onder campingeigenaren over privé sanitair. Van de 300 (meerdere keren) aangeschreven eigenaren hebben uiteindelijk rond de 60 campingeigenaren deelgenomen aan het onderzoek. We merkten dat het minder leeft dan we hadden verwacht, maar er kwamen toch interessante conclusies naar voren.

Wat viel ons onder andere op?

  • De reacties van de eigenaren die geïnvesteerd hadden in privé sanitair. Er was een flink percentage aan het twijfelen of het de investering wel waard was. Dat zeg je toch niet gemakkelijk over je eigen investering. In de gegeven antwoorden zagen we daarin wel een verklaring.
  • Er is een duidelijke een grote groep campingeigenaren die een gezamenlijk gebouw juist als pré blijft zien; de meest gegeven verklaring was dat dit de charme is van kamperen, daarnaast gaven ze ook andere redenen aan.
  • Ook na corona blijft privé sanitair een belangrijke toevoeging voor een bepaald, echt specifiek, gedeelte van de markt

We hebben veel tijd en geld geïnvesteerd in het onderzoek en met deze resultaten in de hand kunnen we onze klanten adviseren. Alle gedetailleerde resultaten en onze conclusie ‘Is het nu wel of niet verstandig om anno 2023 / 2024 / 2025 te investeren in privé sanitair?’ staan ook in onze cursus beschreven.

over de auteur

Johanna Oosterbaan

Johanna ondersteunt eigenaren van campings, vakantieparken, B&B, hotels en vakantiewoningen bij het ontvangen van meer gasten via het internet. Zij was tot 2023 zelf eigenaar van een kleine, goedlopende camping. Ook is zij spreker, marketingstrateeg, communicatiewetenschapper en grondlegger van de Gouden Website Methode.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Meer lezen? Check deze artikelen

>