Websitebezoekers willen graag in één keer zien waar ze aan toe zijn. Uit een onderzoek dat wij onder campinggasten hielden blijkt dat veel mensen zich bijvoorbeeld ergeren aan de complexe getallenbrij als ze kijken bij de tarieven op een campingwebsite. Zij zien vaak veel getallen en moeten dan eerst de rekenmachine erbij pakken om op te tellen hoeveel een nacht kost. De vele getallen op een website kunnen gasten dus onduidelijkheid geven, waardoor zij misschien wel wegklikken van je website.

Ons advies: start dus op je website eerst met het all-in tarief voor de doelgroep die jij het liefst wilt aanspreken. In ons geval (zie hieronder): een all-in tarief voor 2 personen. Daaronder kun je de kosten uitsplitsen en laat je zien welke prijs bij welk onderdeel hoort. 

Een andere mogelijkheid is natuurlijk dat je potentiële gasten eenvoudig een berekening kunnen maken op de site via je boekingssysteem

Tarieven op je website

over de auteur

Johanna Oosterbaan

Johanna ondersteunt eigenaren van campings, vakantieparken, B&B, hotels en vakantiewoningen bij het ontvangen van meer gasten via het internet. Zij is zelf eigenaar van een kleine, goedlopende camping. Ook is zij spreker, marketingstrateeg, communicatiewetenschapper en grondlegger van de Gouden Website Methode.

  • {"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

    Meer lezen? Check deze artikelen

    >