Websitebezoekers willen graag in één keer zien waar ze aan toe zijn. Uit een onderzoek dat wij onder campinggasten hielden blijkt dat veel mensen zich bijvoorbeeld ergeren aan de complexe getallenbrij als ze kijken bij de tarieven op een campingwebsite. Zij zien vaak veel getallen en moeten dan eerst de rekenmachine erbij pakken om op te tellen hoeveel een nacht kost. De vele getallen op een website kunnen gasten dus onduidelijkheid geven, waardoor zij misschien wel wegklikken van je website.
Ons advies: start dus op je website eerst met het all-in tarief voor de doelgroep die jij het liefst wilt aanspreken. In ons geval (zie hieronder): een all-in tarief voor 2 personen. Daaronder kun je de kosten uitsplitsen en laat je zien welke prijs bij welk onderdeel hoort.
Een andere mogelijkheid is natuurlijk dat je potentiële gasten eenvoudig een berekening kunnen maken op de site via je boekingssysteem.
[…] Hoe vermeld je de tarieven op je website? […]
[…] van 50 plaatsen en een vakantiewoning, anderen komen er niet van rond. Alles valt of staat met de prijzen die je hanteert, de bezettingsgraad, de kosten die je maakt en de standaard die je zelf hanteert om […]