Halfvolle camping in 2018
In de winter van 2018 belde een van de medewerkers van een middelgrote camping met ongeveer 140 plaatsen in Nederland naar Johanna. Ze hadden van ons gehoord en vroegen zich af of een gesprek mogelijk was. Meer boekingen, dat was hun doel.
De website zag er goed uit, maar er sprak niet zoveel sfeer uit. Ook waren zij slecht te vinden op Google.
Plan van aanpak voor een volle camping
We maakten een plan van aanpak voor deze camping. Aan de plaats en de kwaliteit van de camping was eigenlijk niets op te merken. De reviews waren buitengewoon goed en ook adviseerden we niet te veel aan de doelgroep te veranderen.
Wel hebben we geadviseerd een paar bedrijfsaanpassingen te doen, die ook doorgevoerd werden. Er werd onder andere een water- en zandplaats gerealiseerd en extra verhuuraccommodaties geplaatst.
Verder zetten we in op zoekmachine optimalisatie, het maken van nieuwe foto's en het schrijven van overtuigende teksten op de website.
Zomer 2019
In de eerste zomer na alle aanpassingen zagen de eigenaren de boekingen al flink toenemen (met 35% in het hoogseizoen). Ook maakten ze van de gelegenheid gebruik om alle aanpassingen door te voeren die we hadden doorgesproken, zoals het maken van nieuwe foto's. Het was wel duidelijk wat goede afbeeldingen kunnen doen, daarna kwamen er nog meer boekingen.
Zomer 2020
Er waren al veel boekingen voor 2020 toen de coronacrisis ervoor zorgde dat de campings moesten sluiten. Nadat de campings weer open mochten, heeft deze camping nog nooit zo'n goede bezetting gehad.
2021? Weer een volle camping?
In oktober 2020 kreeg ik al een mailtje van deze eigenaren dat er een stop moest komen op de seizoensplaatsen voor 2021. Dit moest op de website worden aangepast worden. Anders dan veel andere campings, hebben deze campingeigenaren het aantal boekingen voor 2021 nu al enorm zien stijgen! Dit belooft dus wel wat voor dit jaar.
Wil jij ook een volle camping? Doe dan mee aan ons programma en wie weet heb jij binnenkort ook zo'n verhaal te vertellen.
[…] van actiecodes of kortingen. Hiermee bied je je gasten vakantievoordeel en tegelijkertijd gaat jouw bezetting omhoog in periodes die relatief rustig zijn. Merk je juist dat de vraag naar een verblijf groot is? […]