februari 28, 2017

Is er verschil tussen goede websites en gouden websites?
Goede websites zijn fijn voor bezoekers.
Jouw mogelijke klanten of gasten kunnen jou snel vinden op het internet.
Ze zien direct de belangrijkste informatie.
De informatie op de website is eerlijk en duidelijk. Een goede website is veilig, functioneel en mobielvriendelijk. Zonder spelfouten, te lange zinnen of onduidelijke afbeeldingen.

Er zijn ook gouden websites. Goede websites met een gouden rand. 
Mensen voelen zich respectvol behandeld op een gouden website. De website wekt veel vertrouwen op.
Het leidt tot meer bezoekers op je website, meer klantbetrokkenheid en meer klanten.
De bezoekers zien dat jij aandacht hebt voor alle details. En dat jij begrijpt waar zij heen willen. Het is een afspiegeling van jouw dienst. En het laat zien wat de klant wil lezen.
Maar de echte sleutel tot een gouden website zit 'm ergens anders in.

Dit zijn volgens ons de 10 succesfactoren voor een overtuigende website. In hoeverre voldoet jouw website daaraan? 

  1. 1
    Stevig merk. Je merk en huisstijl is consequent doorgevoerd in je website. Hierdoor is je merk herkenbaar. Het is direct duidelijk voor wie de camping bedoeld is en of websitebezoekers op de juiste plek zijn. 
  2. 2
    Snel en veilig. Je website voldoet aan de hoogste snelheid, is technisch goed in orde en is veilig (de site kan niet gehackt worden.
  3. 3
    Eenvoudig en toegankelijk. Je website biedt overzicht en een logische flow, zonder keuzestress voor websitebezoekers. Elke pagina heeft één doel en de juiste (relevante informatie) op elke plaats. De website is toegankelijk in het gebruik.
  4. 4
    Volledig. Alles dat een campinggast nodig heeft om zijn beslissing te nemen staat op een logische plek en in de juiste volgorde op de website. 
  5. 5
    Geschreven voor je doelgroep. Alles op je website is gericht op je doelgroep en staat in het teken van de wensen, twijfels en vragen van de doelgroep. De teksten zijn eenvoudig en concreet.
  6. 6
    Persoonlijk. Je bezoekers voelen zich aangesproken door een persoonlijke benadering. Hierbij hoort ook een sterk over ons verhaal, waarin je jouw visie en waarom vertelt. 
  7. 7
    Visuele beleving. Sprekende foto's en video's die gasten jouw camping alvast laten beleven; eerlijke, verrassende en relevante beelden, die op de juiste plaats op je site zijn geplaatst. Wees origineler dan je gasten verwachten. Durf af te wijken van andere sites, zodat je een onvergetelijke beleving neerzet voor jouw gasten.
  8. 8
    Goed vindbaar voor zoekmachines. Als mensen zoeken op ‘camping’ en ‘jouw regio’, kunnen ze jou in Google vinden. De teksten op je site zijn hiervoor ingericht, zonder dat de gebruikerservaring in de knel komt. 
  9. 9
    Met voldoende bewijsvoering. Op een website van campingbeleving laat je voldoende bewijsvoering (zoals recensies) zien waaruit blijkt dat wat jij zegt over de camping daadwerkelijk klopt
  10. 10
    Interactief. Op elk moment is duidelijk hoe mensen contact kunnen opnemen, je kunnen volgen op social, hun e-mailadres kunnen invullen én kunnen boeken. Alle interactieve elementen zijn op de juiste manier in de customer journey geplaatst.

over de auteur

Johanna Oosterbaan

Johanna ondersteunt eigenaren van campings, vakantieparken, B&B, hotels en vakantiewoningen bij het ontvangen van meer gasten via het internet. Zij is zelf eigenaar van een kleine, goedlopende camping. Ook is zij spreker, marketingstrateeg, communicatiewetenschapper en grondlegger van de Gouden Website Methode.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Meer lezen? Check deze artikelen

>