Foto’s en video’s vormen een belangrijk onderdeel van iedere contentstrategie. Zowel om te delen via jouw social media kanalen, jouw website als die van partners maar ook voor printwerk. We geven je vandaag 4 redenen waarom je van deze maand juni moet profiteren om jouw foto’s te updaten.

1. Zorg voor een precies beeld van jouw camping

Zou jij een vakantie boeken op een website zonder foto’s, met alleen maar tekst? Uiteraard is het essentieel om tekst te gebruiken maar foto’s en video’s geven de beste impressie van jouw prachtige bedrijf. Zorg dan ook dat je ieder jaar foto’s maakt, zodat je content altijd up-to-date is en een goed beeld geeft van de werkelijke staat van jouw camping. Dit zorgt ervoor dat er geen onaangename verassingen zijn voor gasten (“er was toch een speeltuin?”, “ik dacht dat deze plek meer schaduw had op de foto?”) maar dat ook je verbeteringen kan laten zien.

2. Breng jouw camping tot leven

Vakanties zijn een belangrijk moment in het jaar. We hebben het allemaal druk en tijdens die paar vrije weken in het jaar willen we echt genieten. Zorg voor foto’s met andere campinggasten erop: breng emotie overbrengt met jouw foto’s. Uiteraard kies je voor personen die passen bij jouw doelgroep. Een blij en spelend kind, een groep vrienden die proosten op een heerlijke vakantie of een koppel dat een heerlijk boek leest: jouw potentiële gast krijgt nog meer zin in de vakantie wanneer hij kan zich identificeren met jouw doelgroep. Wissel foto’s met en zonder gasten dus af. Vraag uiteraard wel altijd even toestemming.

3. Deel ook in de winter

Deze zomer moet je alweer gaan werken aan jouw klanten voor volgend jaar: je wilt ze natuurlijk de hele winterperiode genoeg content kunnen bieden. Je wilt iemand tijdens zijn zoektocht naar die perfecte vakantie al zin geven om naar jouw camping te komen. Grauwe foto’s met bomen zonder blaadjes geven niet dat lekkere zomerse gevoel waar jouw potentiële gast op zoek naar is. Profiteer van deze maand juni waarin alles nog in bloei staat, het gras nog groen is en de lucht mooi blauw is. Maak je later in het seizoen foto’s, dan riskeer je dat alles minder groen en uitgedroogd is (zeker als je in een warm gebied een camping hebt).
Zorg dus dat je voldoende foto’s hebt om in de winterperiode genoeg en diverse content te hebben voor jouw social media kanalen.

4. Hogere ranking in Google

SEO oftewel Search Engine Optimization: het verbeteren van jouw positie in de zoekmachines. Je werkt vast al aan je zoekwoorden maar wist je dat ook foto’s een impact hebben? Label daarom je foto’s met zoekmachinevriendelijke metadata en bijschriften zodat deze jouw foto makkelijker kunnen indexeren. Google is gek op websites die up-to-date zijn, het vernieuwen van foto’s is ook een manier om je website relevant te houden.

Waar op letten om die perfecte foto te maken? Check dan ook zeker dit artikel!

over de auteur

Johanna Oosterbaan

Johanna ondersteunt eigenaren van campings, vakantieparken, B&B, hotels en vakantiewoningen bij het ontvangen van meer gasten via het internet. Zij is zelf eigenaar van een kleine, goedlopende camping. Ook is zij spreker, marketingstrateeg, communicatiewetenschapper en grondlegger van de Gouden Website Methode.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Meer lezen? Check deze artikelen

>