Social media voor campings

Dit vinden gasten het belangrijkste op een website

Door Johanna Oosterbaan

  minuten leestijd

Beoordelingen van andere gasten

Beoordelingen van andere gasten zijn belangrijk, dat wist ik al wel.
Maar zo belangrijk als uit mijn onderzoek naar voren komt...
Daar sta ik wel van te kijken!
Ik vroeg op een campingbeurs via een enquête aan bezoekers wat zij het belangrijkste vinden op een website.
Welke informatie voor hun doorslaggevend is bij het boeken van een camping.
De uitkomsten van het onderzoek zijn heel verrassend.
Beoordelingen zijn verreweg het belangrijkste bij de keuze voor een camping. Meer dan 50% van de 164 respondenten vindt de aanwezigheid van goede beoordelingen het allerbelangrijkste. Goede beoordelingen zijn nog belangrijker dan goede foto's en een uitgebreide informatie over de camping.
Veel deelnemers aan het onderzoek merken op dat het dan niet gaat om beoordelingen uit het online gastenboek, maar van onafhankelijke platforms, zoals Zoover.

Artikelen die je misschien ook interessant vindt

Zo zet je social media in voor je camping

Zo zet je social media in voor je camping

Johanna Oosterbaan


Johanna ondersteunt eigenaren van campings, vakantieparken, B&B, hotels en vakantiewoningen bij het ontvangen van meer gasten via het internet. Zij is zelf eigenaar van een kleine, goedlopende camping. Ook is zij spreker, marketingstrateeg, communicatiewetenschapper en grondlegger van de Gouden Website Methode.


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Gratis proefmodule voor campingeigenaren

Ontvang meer boekingen door een perfect boekingsformulier op je website.
Waar let je op als je een boekingssysteem uitkiest? Handige checklists die je praktisch in kunt zetten bij het perfectioneren van je boekingsformulier.

>