Dit vinden gasten het belangrijkste op een website

By Johanna Oosterbaan

Beoordelingen van andere gasten

Beoordelingen van andere gasten zijn belangrijk, dat wist ik al wel.
Maar zo belangrijk als uit mijn onderzoek naar voren komt...
Daar sta ik wel van te kijken!
Ik vroeg op een campingbeurs via een enquête aan bezoekers wat zij het belangrijkste vinden op een website.
Welke informatie voor hun doorslaggevend is bij het boeken van een camping.
De uitkomsten van het onderzoek zijn heel verrassend.
Beoordelingen zijn verreweg het belangrijkste bij de keuze voor een camping. Meer dan 50% van de 164 respondenten vindt de aanwezigheid van goede beoordelingen het allerbelangrijkste. Goede beoordelingen zijn nog belangrijker dan goede foto's en een uitgebreide informatie over de camping.
Veel deelnemers aan het onderzoek merken op dat het dan niet gaat om beoordelingen uit het online gastenboek, maar van onafhankelijke platforms, zoals Zoover.

About the Author

Daar stonden we dan, op 1 augustus 2014... net van de notaris teruggekomen en nu in bezit van een oude boerderij én een oude, mooie, kleine SVR camping. Er waren nauwelijks toeristische campinggasten. Daar wilden we verandering in brengen. We dachten na over onze passie, onze ideale doelgroep en onze uitstraling. Daarna maakte ik een nieuwe website. Binnen een jaar hadden we al zoveel reserveringen voor het hoogseizoen dat er niemand meer bij kon. En nu, in de jaren erop, staan we óók in het voorseizoen en naseizoen vrijwel vol. Met nieuwe gasten, maar ook gasten die vaker terugkomen. Ik ben naast campingboerin ook websitedesigner, communicatieadviseur en projectmanager gastvrijheid. De kennis en ervaring die ik in de afgelopen jaren heb opgedaan, zet ik graag in om andere campingeigenaren te helpen met een volgeboekte camping en tevreden gasten die terugkomen en over de camping doorvertellen.

>