Coronacrisispakket voor campingeigenaren

Kom sterker uit de crisis!

Hoe trek je in deze crisistijd op korte en langere termijn gasten naar je camping?

Inhoud van het crisispakket

Wat vinden 1200 campinggasten?

Van 20 - 25 mei 2020 zetten wij een enquête uit en 1240 campinggasten vulden 'm in! In de video gaan we in op de meest opzienbare resultaten: hoe zien hun vakantieplannen er nu uit en wat zijn hun verwachtingen voor de toekomst? Zijn zij bereid te betalen voor extra maatregelen?

Plan van aanpak voor seizoen 2020

Welke scenario's zijn er voor seizoen 2020 en welk plan van aanpak is verstandig? We gaan in op praktische vragen, bijv.: is het verstandig om privé sanitair te huren en / of aan te schaffen? Wat doe ik met annuleringen terwijl de camping wel open is?

Trek meer gasten naar je camping

Op welke manier zijn de behoeften en twijfels van je gasten tijdens het boekingsproces veranderd en hoe pas je je website en social media hier optimaal op aan? Praktische tips om nu en volgend jaar meer gasten aan te trekken. 

Maak ambassadeurs van je gasten

Tevreden gasten hebben en houden: dat is in deze tijd belangrijker dan ooit. We geven je concrete adviezen over hoe je je communicatie en informatievoorziening hiervoor optimaal kunt inzetten

Trends voor 2021 en verder

Welke trends zien wij voor 2021 en verder? Welke innovaties en investeringen zijn verstandig? Onze visie (en die van onze doelgroep) op hoe toerisme er in de toekomst uit komt te zien

Veelgestelde vragen

Alle vragen van campingeigenaren die wij op dit moment ontvangen hebben we verzameld in een praktische Vraag en Antwoordmodule. 

Inhoud coronacrisispakket

Camping en coronacrisis

E-book met praktische tips om je marketing en communicate een boost te geven

Video van 1 uur: kom sterker uit de coronacrisis

Rapport met alle resultaten van de enquête onder 1240 campinggasten: 20 mei t/m 25 mei

Wij zijn wij?

Tijdens de coronacrisis kwamen Kelly de Best en Johanna Oosterbaan met elkaar in contact via de Facebookpagina voor campingeigenaren. 
Al snel zagen wij onderlinge raakvlakken en besloten we samen te werken.

In korte tijd hebben wij samen veel van onze kennis en ervaring gedeeld. 

En dit is het resultaat.

Een exclusief rapport met resultaten van een grootschalige enquête onder campinggasten.  

En 3 webinars waar in totaal 80 campingeigenaren en andere geïnteresseerden aan hebben deelgenomen, zoals de Nederlandse ambassade in Frankrijk.

Van de webinars hebben wij een praktische, waardevolle opname gemaakt voor eigenaren van kleine, middelgrote en grote campings. Ook voor andere eigenaren in de toerismebranche is deze opname zeker aan te raden.

Kelly de Best

Kelly de best

Research analist
Frankrijk

Kelly is van kleins af aan een rasechte kampeerder. Slechts een paar maanden oud namen haar ouders haar al mee naar de camping. In 2009 verhuisde ze naar het Franse platteland. Ze studeerde af in de communicatie en marketing en werkte o.a. als communicatiemedewerker voor een museum. Nu is ze eigenaar van een camping met Bed & Breakfast, werkt ze op een groot adviesbureau voor toerisme waarbij ze projecten begeleid in heel Frankrijk, en staat ze freelance Nederlandse campingeigenaren bij. Ze heeft veel kennis van het opzetten en runnen van toeristische bedrijven in breedste zin van het woord maar ook de marketing kant is haar zeker niet onbekend.


Johanna Oosterbaan

Johanna oosterbaan

Marketeer & communicatiewetenschapper

Nederland


Johanna kampeerde vanaf dat zij baby was met haar ouders in een vouwwagen. Vrijwel elk jaar gingen zij naar Zwitserland of Oostenrijk. Nu woont ze met haar gezin in de Achterhoek en heeft ze zelf een kleine camping. 

Na haar studie werkte zij 9 jaar als communicatiewetenschapper en projectmanager gastvrijheid, maar na aankoop van haar camping is zij een eigen marketingbedrijf aan huis gestart. 

Zij ondersteunt nu met haar team Nederlandse campingeigenaren bij het ontvangen van meer gasten via het internet. Regelmatig spreekt zij op congressen, voor studenten of voor ondernemers. 

Praktische online marketing 

Knap gedaan. Praktische algemene online marketing, vertaald naar de huidige werkelijkheid.

Cor

Campingeigenaar in Frankrijk

"

Leuk gedaan

Super leuk om mee te maken, super leuk ook gedaan, dank voor alles. Door jullie ga ik morgen met Zoom een workshop likeur maken doen.

Ilse

Campingeigenaar in Nederland

"

Super interessant

Hartstikke bedankt! Het was super interessant en leuke ideeën opgedaan. Ook dankzij de andere deelnemers. Bedankt.

Linda

Campingeigenaar in België

"

Download hier je crisispakket.

Voornaam

E-mail

Je gegevens zijn veilig bij ons.

>